Gå til innhold
Arkivverket

[#38797] Slekt etter Lars John Olsen


Gjest Roger Utby
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Utby

Heisann! Håper noen kanskje kjenner til eller kanskje har denne mann eller det navn jeg etterlyser i sin slekt. Jeg søker slekt etter en mann ved navn Lars John Olsen trolig født i Bergen/omegn. Sist kjente bosted var Bodø/omegn i 1911. Fødselsår og dødsår ukjent. Yrke er oppgitt å være los (lods) men kan likesåvel ha vært sjømann av ett eller annet slag. Denne person er oppgitt å være min bestefars far , er oppgitt på hans fødsels/dåpsattest. Min bestefar er født i 1912. Min bestefars mor altså min oldemor sies å ha sagt at hun var tjenestepike hos denne Lars John Olsen i Bodø. Det ble og hevdet at denne Lars John Olsen var enkemann. Dette behøver ikke å medføre riktighet da det i den tid ikke var så populært å ha blitt svanger med en gift mann. Min oldemor kan ha pyntet litt på sannheten her , det vil si at Lars John Olsen kan ha vært en gift mann. I allefall , har du/dere en Lars Olsen født ca. 1850 eller senere i deres slekt hører jeg mer enn gjerne fra dere. Det er store muligheter for at dere har stor slekt i bl.a Indre Troms , og kanskje vi har stor slekt et annet sted i Norges land!! Håper på treff her.Mvh. Roger Utby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.