Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vigdis Kverndal

[#38926] Kragerø - London etter 1900

Recommended Posts

Gjest Vigdis Kverndal

Nils Laurensius Andersen ble født i Kragerø 6 aug 1874. I 1900 er han nevnt som dekksgutt. Det sies at han gikk i land i England, og at han tok navnet Armstrong. Han arbeidet muligens som toller i London. Går det an å finne ut noe om ham? Jeg tror jeg trenger hjelp..Hilsen Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor L Larsen

Skal til London i mai. Besøk i aktuelle arkiver sannsynlig. Skal jeg i så fall prøve å finne noe for deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Kverndal

Det ville jo vert kjempesnilt. Jeg er ikke så flink hverken til å søke på internett, eller i det engelske språk.MVH Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor L. Larsen

Du har herved min tillatelse til å fra Digitalarkivet eller Yngve Nedrebø innhente e-postadressa mi som begynner med 'tor.'. Altså be dem sende deg den uten å bruke debattsidene her. Mvh, tor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor L. Larsen

Hei vigdisKan ikke sjekke her i byen om du har sendt meg naermere henvisninger om kildene til opplysningene fra mister S., etter at jeg ba om de i siste pers. epost. Svar kan du istedet gi her. Mvh, Tor L

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Kverndal

Jeg kan dessverre ikke si mer ang. kildene enn at mr S. i Kristiansand sikkert har opplysningene fra sine foreldre. Vedk. er født i 1923, og er følgelig en voksen kar, men var ikke født da en kusine som nå er død var over og besøkte ham med sine foreldre i 1914.Det kan vel være at det da ble snakket om dette og at han ikke vet mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.