Gå til innhold
Arkivverket

[#39148] Verdal - JOHASNNES PETTERSEN SKROVEVALD f. 1829 - når død ?


Gjest Knut Inge Apesland
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Inge Apesland

JOHANNES PETTERSEN SKROVEVALD f. 06.10. 1829 Skrovevald i Verdal. Tjener på Fikse i 1856 da han er oppført i kirkeboka som barnefar for IVER ANNEUS JOHANSEN f. 1856Kjenner noen til når tid JOHANNES PETTERSEN SKROVEVALD døde ? Har funnet en Johannes Pettersen død i 1914, men er usikker på om det kan være ham.Guttens mor var KIRSTI BAARDSDTR. SENDE (1830-1910). Kirsti født 14.05. 1830, døpt 11.07. s.å. Stiklestad kirke, mens foreldrene fortsatt bodde på nedre-Sende. Flyttet med foreldrene til Skrove.Kirsti arbeidet som tjenestejente i Dalemarken 1856 da hun fødte sin sønn IVER ANNEUS.Kirsti og Johannes ble aldri gift med hverandre. Kirsti Baardsdtr. ble gift 1861. Kirsten Baardsdtr. Sende døde 19.12. 1910 som Bondeenke på Østvik.Grunnen til at jeg spør om Verdalsslekt er at jeg samler slektsopplysninger for min nevø og hans farsslekt fra Verdal.Iver Anneus Johansen flyttet til Jämtland i 1872, giftet seg der i 1874 (i Offerdal sogn) og bodde der til 1893, da han kom tilbake til Verdal med sin svenske kone og deres barn.På forhånd takk for all hjelp.mvh Knut Inge Apesland.Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Inge Apesland

Tusen takk - og hellt rett. Her hadde jeg gjort en blunder i kladde oppsettet og ikke gårtt tilbake og dobbelt sjekket.Takk for hjelp og tilbakemelding.mvh Knut Inge A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.