Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ketil Harbek

[#39205] Steds(?)navnet Kamustad – hvor kan det være? Østfold / Follo?

Recommended Posts

Gjest Ketil Harbek

Sofie Syversdatter (født 1823), som i 1865 bodde ugift på Skjolden i Askim, fikk 2. mars 1859 sønnen Emil Syver (Johansen) utenfor ekteskap. Faren er oppgitt til Johan Svendsen. Navnet Kamustad er knyttet til faren i noen gamle notater fra familien, men det har ikke hjulpet meg noe når jeg har prøvd å identifisere Johan. Jeg vet ikke noe mer om ham. – Noen som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

eller for den saks skyld i folketellingene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Harbek

Vigdis: Jeg har lett i folketellingene og har forsøkt å bruke mye fantasi når det gjelder mulig skrivemåte. Jeg har også forsøkt Google og karttjeneste på nettet uten å finne noe. - Takk for lenken til matrikkelutkastet; det hadde jeg ikke tenkt på. Men har foreløpig ikke klart å finne noe der som ligner i Østfold eller Akershus.Meningen med innlegget er for øvrig ikke å be andre lete for meg (hvis det ser slik ut), men primært spørre om noen skulle ha vært borti dette navnet i noen sammenheng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Og det står ikke noe interessant om yrket hans (som du kan bruke til å søke etter ham) i kirkeboka ved dåpsinnføringen?Det nærmeste jeg kommer når jeg søker på Kam* i FT-1865 som gårdsnavn, er Kambestad i Kinsarvik, Hordaland. Det er jo andre tilslag også som er interessante, men som skriftbilde er ikke Kambestad så galt i forhold til hva du har funnet i papirene. Innvendingen er at det er lang avstand fra Askim.Du kunne jo be Nedrebø om en vurdering, hvis du synes det er verdt et forsøk. Mitt beste tips. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.