Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#39205] Steds(?)navnet Kamustad – hvor kan det være? Østfold / Follo?

Recommended Posts

Gjest Ketil Harbek

Sofie Syversdatter (født 1823), som i 1865 bodde ugift på Skjolden i Askim, fikk 2. mars 1859 sønnen Emil Syver (Johansen) utenfor ekteskap. Faren er oppgitt til Johan Svendsen. Navnet Kamustad er knyttet til faren i noen gamle notater fra familien, men det har ikke hjulpet meg noe når jeg har prøvd å identifisere Johan. Jeg vet ikke noe mer om ham. – Noen som har tips?

Gjest Ketil Harbek

Vigdis: Jeg har lett i folketellingene og har forsøkt å bruke mye fantasi når det gjelder mulig skrivemåte. Jeg har også forsøkt Google og karttjeneste på nettet uten å finne noe. - Takk for lenken til matrikkelutkastet; det hadde jeg ikke tenkt på. Men har foreløpig ikke klart å finne noe der som ligner i Østfold eller Akershus.Meningen med innlegget er for øvrig ikke å be andre lete for meg (hvis det ser slik ut), men primært spørre om noen skulle ha vært borti dette navnet i noen sammenheng.

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Og det står ikke noe interessant om yrket hans (som du kan bruke til å søke etter ham) i kirkeboka ved dåpsinnføringen?Det nærmeste jeg kommer når jeg søker på Kam* i FT-1865 som gårdsnavn, er Kambestad i Kinsarvik, Hordaland. Det er jo andre tilslag også som er interessante, men som skriftbilde er ikke Kambestad så galt i forhold til hva du har funnet i papirene. Innvendingen er at det er lang avstand fra Askim.Du kunne jo be Nedrebø om en vurdering, hvis du synes det er verdt et forsøk. Mitt beste tips. Lykke til!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.