Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Steinar Sand

[#39260] Borge i Lofoten-Karoline Pettersen/Karlsen

Recommended Posts

Gjest Steinar Sand

Iflg- folketellingen 1875, er Karoline Pettersen, f.1857 på Sande(Sand) i Borge, som datter av Petter A. Willumsen og Ingeborg fra Ytterøya. - Er det den samme Karoline som i tellinga 1900 er gift med Jakob Karlsen, Rystad i Borge og til da har født 8 barn ? Kan noen i Karolines og/eller Jakobs slekt, eller andre, bekrefte eller avkrefte det ? Karoline fra Sande var søster til min farfar.Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

For ordens skyld: Borge 1875: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1862&kenr=004a&bnr=0047&lnr=00>Lenke og i 1900: LenkeHer er vel ekteskapet:KAROLINE JOSEFINE PETERSDR Spouse: JAKOB EDVARD KARLSENMarriage: 18 JUL 1879 Borge, Nordland, Norway--------------------------------------------------Brudens fulle navn er her Karoline Josefine. Jeg har sjekket skannet kirkebok for Borge 1844-1868, og på s. 62, nr. 44. har jeg funnet Caroline Josefine, f. 17.3.1857, døpt 26.7.1857, datter av Peter Willumsen og Ingeborg Johannesdatter Sande. Her en lenke til siden, men vet ikke om den fungerer:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Lenken fungerte visst ikke...men du har referansen til siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.