Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#39283] Charles K., Arneberg i Solør,

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Kristi (Larsdtr. Kvalvåg) Kristiansen F: 20.06-1893 g.m. Charles K., Arneberg i Solør. Det kan virke som om ektemannen bruker Kristiansen som etternavn. Noen i Solørtraktene som kjenner til disse? Da levde v/skiftettil hennes mor i 1944.(innlegg 39161) mvh oe

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/124776-39283-charles-k-arneberg-i-sol%C3%B8r/
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

At dette ikke virket som det skal har jeg aldri opplevd før, men får beskjed om at det er en feil i Hovedløkka - hva det en måtte bety - beklager det inntrufne.Skal normalt sett gå som smurt å legge direkte lenke til andre Tema som det henvises til, men....Mvh.Lillian

Gjest Anita Riise

Problemet oppstår når du har søkt fram eit tema ved hjelp av nr på debatten. I det tilfelle ligg det ikkje henvising til temaet i adresse-vindauget.Viss du i staden søker etter eit ord i overskrifta til temaet og deretter trykker deg inn på temaet, så vil adresse-vindauget vise ei adresse som har henvisning til det spesifikke temaet. Denne adressa kan brukas som lenkje.

• 4 uker senere...
Gjest Eva Helene Erntsen

Den andre Karlot Kristiansen fra søndre Kveset, kan kanskje være din kandidat. Det står i bygdeboka at han dro til Amerika, men det er jo mulig at han kom tilbake og deretter kalte seg Charles. Det var jo et mer anvendelig navn derover. Noe mer står det ikke om han i bygdeboka.

Gjest Eva Helene Erntsen

Hof bygdebok bind 3 kom ut i 1995, arbeidet med de tre bøkene gikk over en tyveårs periode.Det som er grundig behandlet er gårder som eksisterte før 1900, rene bostedshus o.l. er mindre grundig behandlet. Så hvis noen har kommet tilbake til bygda uten å bosette seg på den opprinnelige hjemgården eller et annet gårdsbruk, ser jeg det som sansynlig at da er ikke vedkommende med i bøkene.Forøvrig finner jeg tre Karl Kristiansen i FT 1900, alle født i 1894.

Gjest Eva Helene Erntsen

Har sjekket de tre Karlene og fant følgende: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00424&gardpostnr=60&personpostnr=333&merk=333#ovre>Lenke Han var gift to ganger med koner fra bygda og holdt seg tydeligvis der. Lenke Døde i 1918 ugift.

Gjest Ottar Eliassen

Det jeg vet er: Min mor hadde da hun levde brevkontakt med en tante eller søskenbarn som bodde i dette området. Jeg vet at rundt 1980 var hun der for å prøve å finne etterkommere. Disse tregte ikke nødvendigvis bo der 'Charles' kom fra. Får prøve videre, man vet aldrig når man finner det man leter etter:-)) mvh oe

• 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.