Gå til innhold
Arkivverket

[#39340] Peder Mogensen - borger av Trondheim - av Schankeslekt?

Gjest Marit Snilsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Snilsberg

Jeg leter etter opphav og etterkommere av Oluf og Peder Mogensen. Oluf Mogensen var første oppsitter på Heggåsen, Hitra. Han døde som enkemann i 1697, og arvinger til boet var barna til hans søsken. Peder Mogensen var borger i Trondheim og hadde 4 barn: Ole Pedersen, boende i Brønnøysund, Mogens Pedersen (min ane) som hadde tatt over Heggåsen. Hustru: Elisabeth. Barn: Lars f 1696, Ole f 1698, Anna, Gunhild og Guri (min ane). Karen Pedersdatter gm Leander Schioldborg på Seter i Velfjord. Peder Pedersen har en ikke opplysninger om iflg. Hitraboka II. Søsteren Karen Mogensdatter hadde 3 barn: Peder Henriksen Aksetvik, Kirsten som var gift med borger i Trondheim, Erik Mortensen og Anne Henriksdatter som var gift med Jens Larsen Hals, Tustna. Søsteren Gunhild Mogensdatters tre barn: Christen Nilsen Jektvik, Susanna Nilsdatter Jektvik og avdøde Kirsten Nilsdatter som hadde vært gift med Peder Helts i Bergen. Takknemlig for alle opplysninger vedrørende denne slekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.