Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marit Snilsberg

[#39340] Peder Mogensen - borger av Trondheim - av Schankeslekt?

Recommended Posts

Gjest Marit Snilsberg

Jeg leter etter opphav og etterkommere av Oluf og Peder Mogensen. Oluf Mogensen var første oppsitter på Heggåsen, Hitra. Han døde som enkemann i 1697, og arvinger til boet var barna til hans søsken. Peder Mogensen var borger i Trondheim og hadde 4 barn: Ole Pedersen, boende i Brønnøysund, Mogens Pedersen (min ane) som hadde tatt over Heggåsen. Hustru: Elisabeth. Barn: Lars f 1696, Ole f 1698, Anna, Gunhild og Guri (min ane). Karen Pedersdatter gm Leander Schioldborg på Seter i Velfjord. Peder Pedersen har en ikke opplysninger om iflg. Hitraboka II. Søsteren Karen Mogensdatter hadde 3 barn: Peder Henriksen Aksetvik, Kirsten som var gift med borger i Trondheim, Erik Mortensen og Anne Henriksdatter som var gift med Jens Larsen Hals, Tustna. Søsteren Gunhild Mogensdatters tre barn: Christen Nilsen Jektvik, Susanna Nilsdatter Jektvik og avdøde Kirsten Nilsdatter som hadde vært gift med Peder Helts i Bergen. Takknemlig for alle opplysninger vedrørende denne slekta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.