Gå til innhold
Arkivverket

[#39380] Ole Larsen f.1834 Ullensager, Akershus


Gjest Kari Anne Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Anne Støyl

Jeg klarer ikke å finne ut hvem som var foreldrene til Ole Larsen f. 1834 i Ullensager. Han giftet seg 05.01.1862 med Oline Hansine Nilsdtr. F.1838 på Næs. I 1865 bor de på husmannsplassen Aas, og i 1873 de emigrerte til Amerika. Har noen mulighet til å hjelpe meg videre?Hilsen Kari Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hei! Siden du vet når han ble gift, bør det være en smal sak å finne i hvertfall fars navnet hans, og hvor han kom fra.Evt. faddere til unger er også gode pekepinner til familie.Har du sjekket kirkeboken for Ullensaker evt. Nes for å finne ekteskapet? har du lett i kirkebøker etter Ole Larsens dåp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Kari Anne.Vielsen til Ole Larsen og Oline Hansine Nielsdatter her:Ullensaker Mini I 15A 1851 - 1862 Kort 11/11, vielse nr. 2, s.288.Dato 5/1 1862 Ullensaker kirke.Ungk.og Gaardmandssøn Ole Larsen Aas, født paa Smedstuen u.Lund,Opholdssted: Aas, 25 3/4 aar, far: Selveier Lars Olsen Aas. Pigen Oline Hansine Nielsdatter Aas, født paa Holtereie i Fenstad Annex Næs Præstegjeld, 23 1/2 aar, far: Hmd. Niels Paulsen Holtereie af Fenstad Annex. Forlovere: Theodor Ivers. Flindrum og Ole Halvors. Aas. Lysning: 21de, 22de S.eft. Trinit og Allehelgens Sønd. Han vaksinert: 12/8 37, hun vaksinert af Jordemoder Olea Jensen.Kan være disse, dette er ihvertfall Aas i Ullensaker: LenkeMvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Jeg har dessverre ikke funet dåpen til Ole Larsen, men det kan jo hende at det er fordi jeg har feil fødselsår. Hvis han var 25 3/4 år i 1862 betyr det at han er født i 1836 og ikke 1834 som jeg trudde.Tusen takk for hjelpen, Lillian! Dette var til stor hjelp. Nå har jeg litt å arbeide videre fra.Hilsen Kari Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Fødselsdatoen vanskelig å lese, men han er døpt i 24.01.1836 på Smedstuen u Lund. Far er Lars Olsen og mor er Marthe Christophersdtr.PÅ konfirmasjonen 12.10.1851 i Ullensaker krk, står det at han er født 24.01.1835 og døpt 24.01.1836. Han bor da på Aas. (Han fikk Maatelig.)Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Beklager, var litt for kjapp. Han er født 31.12.1835. Og det er den familien som bor på Ås i 1865 som Lillian la lenke til.Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.