Gå til innhold
Arkivverket

[#39410] Søk etter Skien slekt


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Fyrbøder Henrick August Ruud, født 1879 og hustru Minda Kristine Ruud, født Andersen i 1880 fikk datteren Ragnhild Petra Ruud, den 27. juli 1905 i Skien og bostedet var Sandvigen Faddere var moderen fru Bratt,lokomotivfører Bratt og Juel Andersen.Datter nr. 2 Aslaug Kristine Henriette, ble født den 17. aug. 1909 og bolig var i Kongensgate. Faddere var: Emilie Ruud, Elisabeth Hansen, Olaf Hansen og Klaus Ruud.Ifølge det jeg har oppfattet så var Ragnhild og Aslaug kusinene til min mormor. Mormors mor var Alvilde Hansen, født i 1878 i Oslo og morfar var styrmand Peter Christian Hansen, fødd i ca. 1848 Fødested ukjent.Ragnhild var i sin tid guvernante hos familien Løvenskiold i Gjerpen.Jeg er meget interessert i foreldrene til Henrik Ruud og Minda Kristine Andersen, for å se hvor hvem av de som hadde tilknytting til navnet Hansen. Jeg har en tro på at det kan være Minda som har den tilknyttingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.