Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#39410] Søk etter Skien slekt

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Fyrbøder Henrick August Ruud, født 1879 og hustru Minda Kristine Ruud, født Andersen i 1880 fikk datteren Ragnhild Petra Ruud, den 27. juli 1905 i Skien og bostedet var Sandvigen Faddere var moderen fru Bratt,lokomotivfører Bratt og Juel Andersen.Datter nr. 2 Aslaug Kristine Henriette, ble født den 17. aug. 1909 og bolig var i Kongensgate. Faddere var: Emilie Ruud, Elisabeth Hansen, Olaf Hansen og Klaus Ruud.Ifølge det jeg har oppfattet så var Ragnhild og Aslaug kusinene til min mormor. Mormors mor var Alvilde Hansen, født i 1878 i Oslo og morfar var styrmand Peter Christian Hansen, fødd i ca. 1848 Fødested ukjent.Ragnhild var i sin tid guvernante hos familien Løvenskiold i Gjerpen.Jeg er meget interessert i foreldrene til Henrik Ruud og Minda Kristine Andersen, for å se hvor hvem av de som hadde tilknytting til navnet Hansen. Jeg har en tro på at det kan være Minda som har den tilknyttingen.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/124901-39410-s%C3%B8k-etter-skien-slekt/
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.