Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arnfrid Mæland

[#39465] Kjenner noen Godsche Nodemann/Noedmann/Nodermann, Bergen, ca 1778

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Er det noen her på Brukerforumet som kjenner til en mann ved navn Godsche Nodemann (?), i Bergen i 1778.Han har trolig utenlandsk opprinnelse, men jeg finner ingen som ligner i noen tellinger eller protokoller i Bergen før og etter 1778.Nodemann kan selvsagt også ha noe med yrket å gjøre.Mvh-Arnfrid på Bierget-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

På FS får jeg mest treff på NORDEMAN, men også noen få på NODERMAN, og da bl a i Sverige, Finland, Holland og Westfalen, Tyskland.Der er også en familie NORDMAN i Bergen, bl a Michel og Henrich Christianssønner, som er jekteeiere, og Christian som er kjøpmann. Det blir født en Gert NORDMANN i 1751.Det er også en familie GODSCHE/GODISCHE/GODICKE og GOTZOW/GODSAU.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

se om navnemuligheten på Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin H. Skibenes

Må det vera ein mann? Fann denne mellom døde i Bergen 1668-1815:LenkeKan det ha stått Nædermann, som her vart Nedermann?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Jeg var inne på tanken i begynnelsen, men da at det var 'Gedsche Nodens mann', men denne var ny og der er jo jammen flere i strøket, om enn ikke adr står oppført;Cordt Nedermand paa Stølen Des 22 1747 KKMette Maria Nedermand k 49 Jørgen Petersen sal.s ovenfor Steen Kielderen Mar 26 1761 KKGedsche Nedermann 67 pige 23-107 klok 12 slet Jun 20 1781 KK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.