Gå til innhold
Arkivverket

[#39478] Vilhelm Johannesen fra Ulvik, ble han bosatt i S. Audnesdal eller hvor?


Gjest Solfrid Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Haugland

Vilhelm Johannesen fra Ulvik, ble han bosatt i S. Audnesdal eller hvor? I 1900 er han bosatt i Haugesund, g. med Sofie fra Stavanger og har barna Bjarne f.1896, Axel f.1897, og Thorbjørn f. 1/11.1900. Alle med etternavn Johannesen. I 1914 skal de ha bodd i S. Audnedal iflg. en bygdebok. Er det noen som kjenner til familien? mvh Solfrid Haugland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei Solfrid!Finner Sømand Wilhelm Johannessen, f. 1867, fødested Ulvik gift i Haugesund 30. mai 1896 m. Anne Sofie Olsen, f. 1875. Fødested Stavanger. Far til brudgom sømand Johan Johannesen og far til bruden er sømand Ole Olsen. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei Solfrid!Tror de har tatt etternavnet Hakestad. Aksel Andreas, f. 27.03. 1898, Bjarne Johan, f. 31.01.1897, Torbjørn, f. 05.11.1900, far Vilhelm J. Hakestad. Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

På side 16 i Sør-Audnedal bygdebok står det at Wilhelm Hakestad i 1912 kjøpte skjøte til heiegarden Øvre Støle sammen med Lars Mæland og H.K. Hansen. I 1916 selde så Wilhelm sin part til dei andre to.Så ser det ikkje ut til at Hakestad er nemnd meir i bygdeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Haugland

Takk til dere begge! Her fikk jeg vite mer enn jeg forventet. Sannsynligvis finnes det i Haugesund slekt etter Vilhelm Hakestad. Her får jeg jobbe videre. Kanskje Vilhelm's mor Brita Hakestad døde i Haugesund? Hun flyttet sansynligvis også til Haugesund med sønnen. Vilhelm's far var ikke gift med Brita iflg. bygdeboka for Ulvik. I kirkebok for døpte 1867-68 finner jeg kanskje hvor han kom fra. Solfrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det finnes en slekt i Haugesund som heter Hakestad og jeg mener at Vilhelm Hakestad er forfedre til familien i Haugesund. Jeg er ikke i slekt med dem, men en tante av meg var født Hakestad og jeg kjenner til familien. Hvis du trenger mer informasjon, send en mail til jo.art@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.