Gå til innhold
Arkivverket

[#39511] Bernt Martinsen 1853 og Nikoline Mathilde Sørensdatter Bondi


Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Hei! Kjenner noen til mer om Nikoline. Jeg har ikke noen data på henne. Paret (har ikke funnet deres vielse) hadde en datter med navnet Martine Berntsdatter f. 1878. Jeg tror det er henne jeg fant FT1900 i Asker på gården Østre Næs hvor hun var tjenestepike. Hadde vært kjekt om noen kunne fortelle hva som skjedde med henne videre. Hennes far, Bernt Martinsen hadde en søster ved navn Marte Anette Martinsdatter f. 1862, som jeg etter beste evne ikke kan finne noen om. Hadde vært fantastiskt om noen kunne gi meg et tips. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nicoline Mathilde er vel meget mulig f. 2/11 1854, foreldre Søren Olsen og Marte Nilsdt., Blakstad eie i Asker. Fant en Bernt f. 13/5 1853 Asker, foreldre Martin Gulbrandsen og Live Andersdt., Blakstad eie.Datteren Martines dåp Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Søsteren Marte Anette ble f. 7/4 1862 Asker med samme foreldre Martin Gulbrandsen og Liv Andersdt. Blakstad eie (Gulb. og Liv(e) fikk 5 barn).Disse opplysningene finner du under Databasevelgeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Du verden! Her går det unna. Martin Gulbrandsen er min t.t, oldefar. Godt at du gjør en dobbelsjekk for meg. Martin og Liv hadde faktisk 6 barn. Gulbrand Gustavus f. 16.05.1844. Med god hjelp fra Historielaget i Røyken kunne vi finne ham og det var bra fordi han er min tippoldefar. Han ble vanskelig å finne da han ved vielsen 27.01.1867 står oppført som Gulbrand Gustav og ikke med etternavnet Martinsen. Nå er det Martine Berntsdatter f. 1878 og Marte Anette Martinsdatter f. 1862, jeg gjerne vil ha litt opplysninger om. Beste hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Berit! Ja, det var fint, men her ble det stopp. Synd jeg ikke finner mer. Vansklig når de har doble navn. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.