Gå til innhold
Arkivverket

[#39538] Hjalmar Georg, født i kvæfjord. Når døde han?


Gjest Beate Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hansen

Hjalmar Georg, født 1884-1886 kvæfjord. Mor: Marcelie Norman og Far: Hans Kristian Petersen, f. 1864 Namsos. Når døde Hjalmar? Det står i kvæfjordboka at han døde ugift. Men når? Og hva brukte han til etternavn? Hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

kan også nevne at moren og faren ikke var gift. Og at Marcelie senere ble gift med Nils Bertelsen Vebostad, og da er ikke Hjalmar nevnt der. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

og at Hans kristian petersen ble gift med Teodora Korneliusdatter fra Tennevik, trondenes, og de fikk 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Hjalmar Georg Hansen var født 27.feb 1884 på Vebostad i Kvæfjord. Han blei døpt 13.juli 1884 i Kvæfjord kirke. Hans foreldre var pike Marcelie Gjertine Norman og Hans Christian Pedersen fra Røros (ikke Namsos) Hjalmar Georg Hansen blei oppfostret på Haugnes i Andøy og bodde der først på 1900-tallet.At hans Christian Pedersen blei gift med Teodora Korneliusdatter fra Tennevik finner jeg ikke noen bekreftelse på, - har du nermere informasjon om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beate hanssen

Har informasjon om det fra kvæfjordboka, og min famile, at faren til Hjalmar, ble min oldefar Hans Christian Petersen fra Namsos, som seinere ble gift med min oldemor Teodora Korneliusdatter fra Tennevik, de bosatte seg i Bogen, Kvæfjord, og de står under der i Kvæfjordboka. De fikk barna Agnar, Petra Ivarna og Håkon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

For meg så ser det ut til at det har vært to personer her med navnet Hans Christian Pedersen (Petersen/Pettersen) en av dem født på Røros og en i Namsos. I min database har jeg registrert dem som to forskjellige personer. Han som var født i Namsos blei gift 14 juli 1904 i Kvæfjord kirke med Teodora Korneliusdatter. Her står det tydelig i kirkeboken at han var fra Namsos. Den andre fikk barnet Hjalmar Georg med Marcelie Gjertine Normann. Hjalmar Georg blei døpt 13.juli 1884 i Kvæfjord kirke. I kirkeboken ved denne hendelsen står det at hans far Hans Christian Pedersen var fra Røros.Om Hjalmar Georg Hansen kan jeg i tilleg opplyse: Under folketellingen 1900 bodde han hos fanilien Hans Karl og Olea Marie Rasmussen på Haugnes i Andøy. Han var trolig foster- elle adoptivsønn i denne familien. Han blei konfirmert 9.juli 1899 i Andenes kirke. Døde 21.januar 1908 av tuberkulose, blei gravlagt 30.januar 1908 på Andenes kirkegård.Dersom det er av interesse kan du få flere opplysninger om dette, men det bør gå direkte mellom oss. Legg din e-postadresse inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Til Beate Hansen innlegg nr.5 Jeg ønsker nermere kontakt. Send post Bergsv 21. 9475 Borkenes eller ring 77 09 32 98 eller tekstmelding til 971 52 069.Hilsen Torleif Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.