Gå til innhold
Arkivverket

[#39645] Rederiet Birger Svendsen & Sønner, fredrikstad 1960-tallet


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Er det noen som kjenner til om Birger Svendsen & Sønner i Fredrikstad også¨drev ferjetrafikk på ruten Arendal-Skagen-Lysekil (ev. Strømstad) først på 1960-tallet (jf. også denne debatten: Lenke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Takk skal du ha. Den informasjonen hadde jeg for så vidt allerede registrert. Jeg kan imidlertid ikke huske M/S Kraakerø, men jeg husker M/S Barøy og M/S Hankø - og jeg mener at de gikk i trekantfarten Arendal Lysekil-Skagen. Jeg har imidlertid ikke funnet konkret informasjon om denne ruten noe sted, bortsett fra i min egen erindring - og i den aktuelle tidsperioden var jeg bare 8-9 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn H Engseth

Du finner sønne sønn av Birger Svendsen i Fredrikstad. Kan hende han kan hjelpe deg med svar. Han heter Morten og har samme etternavn som rederiet. Det er kun en med dette navnet i Gulesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.