Gå til innhold
Arkivverket

[#39664] Hjelp til tyding av kirkebok for Asker


Gjest Ingunn Randa Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Randa Dahl

Jeg er så dårlig på å klare å lese kirkebøker. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med fadderne ved dåpen til Maren Gulbrandsdatter døpt 1/1-1816Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Det var ikkje så lett å lese sjølv om handskrifta var fin:1) Siri Johannesdtr. Hofstad, 2) Kari Jacobsdtr. Skandsen, 3) Hans G[...] Sandbaken, 4) Iver Ingebrets. Sku[...], 5) Stoffer Jensen Asker.Kanskje kjenner du igjen namna og kan rette dersom det er noko feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg leser navnene slik:1) Siri Johannesdtr. Hofstad 2) Kari Jakobsdtr. Skandsen 3) Lars ...... Sandbaken (Sandbæken) 4) Iver ingebrigts. Skandsen 5) ..ofer Jensen Ascher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg er enig med Gunnar. Jeg var litt rask. Det er selvsagt H i fornavnet til nr. 3. Hans Gunners. (?) Sandbaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Randa Dahl

Tusen takk for hjelpen begge to, navnene sa meg ikke så mye, bortsett fra kanskje nr. 4.Men opplysninger jeg har fra før av sier Even, men Iver og Even er jo ganske like navn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.