Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Leif Stavøstrand

[#39823] Etterkommere av skreddermester Statius Strømsted, Tromsø

Recommended Posts

Gjest Leif Stavøstrand

Kan noen hjelpe meg med etterkommere av skreddermester Statius Strømsted i Tromsø (f.1833 - d.09.04.1887). Han hadde følgende barn: Anna Elise Strømsted (f.1860 i Vadsø), Carl Reinholdt Strømsted (f.1864 i Tromsø), Regine Marie Strømsted, g. Sogge (f.1866 i Tromsø), Statius Strømsted (f.16.01.1869 i Tromsø), tvillingene Thoralf Strømsted og Rolf Strømsted (f.14.12.1870 i Tromsø), Einar Strømsted (f.06.12.1872 i Tromsø) og Astrid Strømsted (døpt 02.06.1875 i Tromsø). Anna Elise Strømsted (min oldemor) ble gift med Jens Severin Bloch Helmers i Florø. Hun døde i 1881 i barsel. Av de øvrige finner jeg ved folketellingen i 1900 kun Regine Marie Strømsted som er hotellvertinne i Harstad. Hun er gift med styrmann Alfred Sogge (f.1868 i Trondenes). Sammen med dem bor hennes mor Berte Christine (Brita Stina) Strømsted og brordatteren Anna Strømsted (f.1889 i Tromsø). De flyttet senere til Tromsø. Ingen av de øvrige søsken er registrert i 1900, men søsteren Astrid Strømsted kan være gift og oppført under annet navn. Brødrene kan være emigrert, men jeg finner dem ikke i emigrantprotokollene. Men i 1921 er en Einar Stromsted, 48 år, registrert på Ellis Island som innvandret til USA. Kan dette være Einar Strømsted (f.06.12.1872 i Tromsø)? Den 01.04.1926 er en Einar Stromsted registrert død i Cok County, Chicago. Alder er ikke oppgitt. Og den 20.01.1940 er en Rolf E. Stromsted regisrert død i Cook County, Norwood Park. Alder er ikke oppgitt. Dersom noen har opplysninger om Statius Strømsted sine etterkommere vil jeg være takknemlig. (Bortsett da fra Anna Elise Strømsted som jeg har oversikt over). Mvh. Leif Stavøstrand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.