Gå til innhold
Arkivverket

[#39862] Katrina Høyer Larsdatter - Solum i Hadsel - hennes aner?


Gjest Guttorm Flygel
 Del

Recommended Posts

Gjest Guttorm Flygel

Katrina Høyer Larsdatter var født 1805 på Solum i Hadsel av foreldre Lars Pedersen og Sara Christophersdatter. Katrina ble i 1832 gift med Hans Olai Nilssen født 1793 i Tinden i Øksnes. Kan noen hjelpe meg å finne fødsels/dødsdato til Katrinas foreldre og hennes besteforeldre, oldeforeldre o.s.v? Mvh Guttorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er familien i 1801. Sara har vært gift en gang før. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11866&gardpostnr=39&personpostnr=717&merk=717#ovre>Lenke.På nettsidene til Börje Jonsson (http://www.trekilen.com/excel.html) kan du finne konfirmanter i Hadsel (excel-filer). Jeg har søkt litt, og funnet Sara Susanna Christopherdatter Solum konfirmert i 1780. Det kan stemme ganske bra med alderen i 1801 (37 år) og at hun er bosatt på Solum. I registeret over oppholdssted for konfirmantene i Hadsel og Sanne sogn, kan det se ut som Sara Susanna har en eldre søster, Johanna Cathrina Christophersdatter, som konfirmeres i 1776, 18 år gammel. Finner også en Jacob Christ Solum som blir konfirmert i 1785. Dette kan muligens være Johanna Christophersdatter i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Börje Jonsson har også registrert ekstraskatten for Hadsel i 1764 og på Solum (Solúm) finner jeg en Christ Larsen og hustru. I ekstraskatten 1768 står det Christopher Larsson, død i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.