Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#39921] Blikkenslager John Moen, Bodø 1875-1916.

Recommended Posts

Gjest Geir Moen

Hei!Min oldefar John Moen var blikkenslager og drev eget firma i Bodø i perioden 1875 til utpå 1900- tallet en gang. Er det noen som har tilgang på Bodø by's historie og kan sjekke om det skulle stå noe om de ulike yrkesgruppene i byen. Vet han beslo spiret på gamle Bodin kirke i sin tid. Har andre info. om han, event. bilder så hadde jeg blitt kjempeglad.Mvh. Geir Moen.

Gjest Geir Moen

Hei Nina!Vi har pratet før vi ang. Johanna Fredriksdtr. født i Meråker ;-)jeg har John's familie, både egen og forfedre. Det jeg spør om er hans yrkeshistorie i Bodø. Er han event. nevnt i bøker om Bodø's historie?Vet du forresten om det var flere aviser utenom Bodø Tidende som ble utgitt i Bodø i angjeldende tidsperiode 1875-1916? Tenkte at hvis jeg fikk lånt film av nevnte avis for perioden i 1916 da han døde så fantes det kanskje en nekrolog over han, og så står det vel en dødsannonse der.Mvh. Geir Moen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.