Gå til innhold
Arkivverket

[#40035] Gifte i Vålerenga, Oslo


Gjest Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Pedersen Hansen

I lysningsprotokoll 3, Vålerenga, Oslo, finner jeg lysning 30.07.1928, mellom Alf Kristoffer Kristiansen, f. 14.10.1902 og Ragnhild Eugenie Haagensen, f. 16.03.1903. Er lysningsdatoen det som giftedato? Finner ingen kirkebøker der det står gifter. Den kirkebokken jeg trenger er kanskje ikke skannet enda?. Er det noen som kjenner til disse to personene, og har andre opplysninger om dem? Mvh Per P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Hvis du tar en titt på skannet lysningsprotokoll for Kampen i 1928 så ser du at presten har skrevet vielsen i margen og den er ofte samme som lysningsdato eller like i nærhetenJeg kjenner ikke til personene, men har i det siste søkt mye etter slekt på Vålerenga og Kampen. For meg har det vært nyttig å søke igjennom alle fødsler, konfirmasjoner m.v. for å se om personene dukker frem som foreldre, faddere o.l. Gå tilbake itid finner man konfirmasjon m.v.De flyttet mye på førsten av 1900 tallet. Dersom du flyttet før en viss dato så sparte du en del kostnader ble det sagt på Byarkivet. Kjenner du adressene til de du søker etter så bruk Byarkivet. De har filmer og papir for folketellingener(årlige) og adressekallendere på film. 1905 tellingen er meget informativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Mange takk for svar Hans Petter. Det er først nå den siste måneden at jeg har begynt å lete etter slekt fra Oslo området, så jeg er ikke helt kjent med hvordan kirkebøker og protokoller ble ført der. Så jeg ble litt forvirret med en gang. Men, en lærer så lenge en lever. Vet at dette paret bodde flere år i Vålerenggt 21, der de fikk mange barn. Så mange takk for råd og tips fra deg Hans Petter, det var nyttig. Mvh. P.P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Det ble litt spesielt dette for mine oldeforeldre og delvis tippoldeforeldre bodde i Vålerenggt. 21 i III etg og i IV etg. ifra 1900 til 1909. Navnene var Gjertsen, Hansen og Stenbek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.