Gå til innhold
Arkivverket

[#40050] Foreldre til Johanna Ingebrigtsdtr Langlandsvoll f 1849 d 1883 i Ålen


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

HeiJeg håper noen kan hjelpe meg hvor jeg skal finne Johanna Ingebrigtsdtr Langlandsvoll ? Hun er gift med Jørgen Akselsen Jensås på Jensås gnr 31/6 i Ålen (Ålen og Ålbyggen side 314)Er Hun fra Haltdalen for jeg finner ikke gården Langlandsvoll i Ålbyggen.Ser også at det er ei som heter Dordi Ingebrigtsdtr Langlandsvoll også.Jeg går ut i fra at det er i søster av Johanna ( datter Johanna f 1894 m Jørgen Jensås ) Barn i ekteskapet i 1873 1.Anne f 1873 d 1897 2. Peternille f 1875 gm Einar Krokan 3.Ingebrigt f 1877 4. Elling f 1887 emigrerte til Usa 5. Ingeborg f 1881 d 1882 6. Jon f 1883 d 1959 gm 1911 Johanna Erlingsdatter Gjerde mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Nesvold

HeiLanglandsvollen ligger i Ålen, men jeg kan ikke se at den er nevnt i de nyeste Ålbyggbøkene. Men under Hollslettet (Bind 2 s 52) står både Dordi og Johanna Ingebrigtsdatter nevnt. Foreldrene er Ingebrigt Pedersen Jensås og Ingeborg Jonsdatter Smemo. Merkelig nok står det 'se også Langlandsvollen' som merknad ved foreldrene hennes, men jeg kan ikke finne at den nevnt andre steder i boka. I den gamle Ålen-boka er den derimot nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Magne Tusen takk for hjelpa.Jeg ser dette nå,men det er rart at som du sier at langlandsvollen er nevnt her ,men den har vel falt ut da. Er vel typisk med slike bøker.Du kan vel fortelle meg hvor Ingebrigt Pedersen Jensås f 1804 og Ingeborg Jonsdtr Smemo f 1822 kommer fra og da.de finnes kanskje i disse bøkene et sted Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Nesvold

Du finner begge i bind 1 av Ålen og Ålbyggen. Ingebrigt Pedersen kom fra Litlstuggu Jensås (s 317), mens Ingeborg Jonsdatter kom fra Smedmoen (s 37).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.