Gå til innhold
Arkivverket

[#40150] Leter etter Fredriksen og Hildebrandt slekta. Noen som kan hjelpe?


Gjest Jeanette Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jeanette Fredriksen

Jeg er nybegynner de luxe. Slektsforskning er noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge, men det er først nå jeg har bestemt meg for at det skal bli mer enn med bare tankene. Det hadde vært interessant å bli bedre kjent med slekta mi. Jeg har prøvd å lete gjennom kirkebøkene på internett, men finner ingen slektsnavn. Hadde vært kjekt om noen kunne hjelpe meg med å finne ut noe mer eller komme med nyttige tips. Jeg veit bare det at Fredriksen kommer fra Dal i Akershus og at Hildebrandt kommer fra Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Du må nok ut med flere opplysninger om tidspunkt og fornavn om du skal få hjelp her , er jeg redd. Fredriksen er st svært vanlig navn, så det er ganske bortkastet å lete om du ikke angir i alle fall et ca årstall.Vet du noe mer om Hildebrant-slekta. Hvor slo de seg ned i Norge?Du får sikkert hjelp om du legger ut de opplysningene du har.Lykke til med din nye hobby.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg faktisk en urmaker i Kristiania i 1900 som er født i Tyskland. Den eneste som bruker det etternavnet med opphav Tysk.Lenkedu får se om dette kan være den familien du leter etter?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanette Fredriksen