Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aase R Sæther

[#40182] Gullbrand Torsen sine born i Bergen - nokon som har lyst å leite?

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Gullbrand Torson Aske frå Gloppen hadde desse borna i 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11301&gardpostnr=616&personpostnr=4391&merk=4391#ovre>LenkeSeinare fekk han to til Lenke og Lenke men den siste døydde 2 år gammal.Gullbrand sjølv døydde i 1813, og andre kona hans, Sølvi, allereie i 1809.Eg har prøvd å finne borna hans etter dette, og meiner eg har ei her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Kan dette være sønnen Lars? F.t. 1865, Kristiansand [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61001&gardpostnr=152&personpostnr=1666&merk=1666#ovre>Lenke. Hvis du søker i samme f.t. i RHD, er fødselsåret til Lars 1789. LARS GULBRANDSEN Spouse: OLENE LARSDRMarriage: 22 MAR 1838 Kristiansand, Vest-Agder, Norway--------------------------------------------------Og kanskje dette er Else Katrine, losjerende enke i 1865 på Sæbo, Stord Lenke selv om fødselsåret avviker noe. Else var 6 år i 1801. Kan dette være hennes giftermål?Else Cathrine Gulbrandsdr Spouse: Lars PoulsenMarriage: 31 AUG 1832 Stord, rdaland, Norway--------------------------------------------------Kan dette være Anne Marie Gulbrandsdatter, mor til Berte Marie som døpes i St. Jørgen i 1816?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Her er vel sonen i Undersøkelseskommisjonen:LenkeHan er altså til sjøs - heime og på langfart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Til Grethe: Ft1865 er lik for DA og RHD, men RHD skal visstnok ha rekna om alder til fødselsår. Det er difor ikkje eksakt f-år der, sjølv om det høver i dette tilfellet, tillike med alder - i sitt 77. år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Lars Gulbrandsen giftet seg i Kristiansand 22.03.1838. Vielsen er å finne blant de skannede kirkebøkene fra kristiansand, men dessverre sto det bare at han var født i Bergen og at han var 50 år gammel. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

En 'gammel' sjømann gikk iland ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Mange takk! Den ilandgjengne sjømannen trur eg må vere innertiar, og dei to andre er også gode kandidatar, så her har eg fått mykje å arbeide med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.