Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#40237] Foreldre til Anders Olsen Ødegård ( Ødegaard) f 1853 Røros gm Elen Jensås

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei jeg trenger hjelp til Dette. det jeg tror er at foreldrene til Anders Olsen Ødegård er:Ole Rasmuss. Ødegaard værksarbeider 44 år Røraas Kari Simensd 52 Tønsets Disses barn: Rasmus Olsen Ødegaard 18 Røros Simen Olsen Ødegaard 15 Anders Olsen Ødegaard x 13 Ole Olsen Ødegaard 10 Kjersti Estensd Ødegaard ( Mor til Ole Rasmuss) 90 år i flg 1865 telling for 1640 Røros x= Anders som jeg spør om. Håper at dette er forklarende nok Mvh. Rolf Magne

Gjest Astrid Ryen

1875 - telling:LenkeMora Kari er fra Folldalen. Husnummeret er 233 a og b, Rørosboka b. 4 side 280 ff. Anders f, 1853, som er overstrøket her, bodde som jerbanearbeider på Jensvold.

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ole Rasmussen og Kari Simensdatter hadde følgendae barn:1. Rasmus Frederik OLESEN Birth: 07 Oct 1846 Place: Christening: 01 Nov 1846 Place: Roros, Sor-Trondelag, Norway Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR2.Rasmus Fredrik OLESENEvent(s): Birth: 15 Nov 1848 Place: Christening: 31 Dec 1848 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR3.Simen OLESENEvent(s): Birth: 04 Feb 1851 Place: Christening: 16 Mar 1851 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR4.Anders OLESENEvent(s): Birth: 05 Aug 1853 Place: Christening: 02 Oct 1853 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR5. (??)Gjertrud Cathrine OLESDATTEREvent(s): Birth: 16 May 1859 Place: Christening: 13 Jun 1859 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSEN Mother: Karen SIMONSDRAlt dette i flg FS/IGI. det vil si: vær varsom!!Mvh Lars Ove

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og her er Anders sine foreldres giftermål:Ole RASMUSSEN Age At Marriage: 24Event(s): Birth: 1821Parents: Father: Rasmus JOHANNESENMarriage: Spouse: Karen SIMENSDR Age At Marriage: 24 Marriage: 12 Oct 1845 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwaySource Information: Batch Number: M426434 Source Dates: 1845 - 1859 Film or Fiche Number: 307011 Collection Details: Roros; Den Norske KirkeMvh Lars Ove

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant noe i Folldal bygdebok bygdebok b1 side 183 under Eggemoen (Hovedkapittel: Grimsbu). Rydningsmannen her het Semund Avleson fra Brendryen, født 1768, død 1829, 1800 gift med Goro Andersdatter Grimsbu. Ni barn nevnes. Nr. 3 er Kari, f. 13/8 - 1814, trolig død som barn. Nr 9 nok en Kari født 1821, død 1/11 - 1902, gift med Ole Rasmussen Ødegård Røros.I FT står Kari som født 1814?

Gjest Astrid Ryen

Du finner mer om Semund (Summund) Avlesons slekt under Brendryen i samme bindet (side 189 ff).Til slutt: FT 1900 for Røros. Kari Siemensdatter (Summundsdatter) må være født 1814. Lenke

Gjest Astrid Ryen

Jeg tror jeg har klart å lokalisere Kirsti Estensdatter (Ole Rasmussens mor) i bygdeboka for Horg, men det kan sikkert være til en annen gang? Dette temaet er vel nokså fullt allerede. Det blir som du vil.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.