Gå til innhold
Arkivverket

[#40337] Kirkebok Nes i Akershus, begravede 1839


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Hei, har tatt en titt på avskriften fra Raumnes historielag, og lurer på om Anne Olsdatter d.17/3 1839 og begr. 24/3 1839 husm.kone 17 år kan være død på Folveld i stedet for Folberg? Noen som har tilgang til kirkeboka og kan sjekke dette for meg? 'Min' Anne Olsdatter Folveld må ha avgått med døden en gang mellom 24.1.1836 og nov.1840.Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Karen.Har sett igjennom begravede fra og tom som du oppgir, det er flere Anne Olsdatter - ingen død på Folveld. Den du henviser til selv er 47 år og det står definitivt Folberg i orginalen.Er du sikker på at hun skal ha dødd på Folveld?Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Hei Lillian, jeg har sett alle sammen, men det var hun siste på Folberg som jeg hadde et håp til. Det hender seg jo at man leser eller skriver feil. Kanskje presten har skrevet feil?Jeg vet jo ikke om hun døde på Folveld, hun og familien bodde på Folveldeie, og mannen som døde mye senere er ført opp som død på Folveld, de oppholdt seg også på Folveld når de ble gift. Ikke vet jeg når hun ble født heller så jeg kan ikke gå ut i fra alder. Var egentlig den jeg håpet på å få ved å finne begravelsen.... Får håpe det var et skifte etter henne, kanskje jeg kan få noen opplysninger der.Mvh Karen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

He, he som jeg skrev det hender seg at noen skriver feil, jeg hadde nok en liten trykkfeil, mente å skrive 47 år ikke 17...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.