Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#40463] Oppslag i bygdebok for Førde, Sunnfjord- gården Qual/Qvaal

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Prestemantallet 1663/66 viser at det på gården Qual i Førde sogn, Førde prestegj. befant seg en Gunder. Dessuten noe som troleg er hans sønn, Odgjer Gundersen. LenkeKan noen med tilgang til nevnte bygdebok gjøre et oppslag for meg, å se hva som står der om denne Gunder og hans sønn Odgjer? Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

I Førde bygdebok bind II side 159 under Folket på Kvål står kun følgende:Gunnar f.kr. 1616 nemnt som brukar 1691 og 1695. Hadde sonen Oddgeir f.kr. 1643.Navnet Oddgeir og Gunnar finner en også innledningsvis:I 1328 er nemnt ein Berg på Kvål. Her som for så mange andre mellomaldergardar, er det først utpå 1500-talet vi finn neste person nemnt her, nemleg Oddgeir som brukte garden i 1563. Han er nemnt som einaste brukar fram til 1599. I 1563 finn vi og lauskaren Ole og drengen Anders her. I 1603 er nemnt Antonius og Jakob.Både i 1626 og 1635 finn vi Oddgeir og Jakob. I 1635 er nemnt at Oddgeir Jakobsen Kvål var så forarma at han ikkje kunne skatte. Det same sagt om Oddgeir Slåttene året etter, truleg same person. I 1644 er nemnt Peder, Gunnar, Oddgeir og Lars.I kopskatten frå 1645 og matrikkelen frå 1647 finn vi Ole, skatta for kona - Gunnar, skatta for kona - Lars, skatta for kona. Dessutan ei kvinne, ei enkje, sannsynlevis etter Oddgeir. Ho skatta for dreng og fosterdotter. Dessutan i 1647 Peder.I krøterteljinga frå 1657 er desse nemnt som oppsitjarar: Ole, Lars, Gunnar, Tollef og enkja.I tillegg til Gunnar - var følgende oppsittere - nevnt i mantal 1664-66 og rgnskap 1672 med tilleggsopplysninger:Ole f.kr. 1602. Truleg bruk 1. Kona ukjend. Ole var død før 1691, då enkja hans er n. i tingboka. Av borna deira veit vi om: Sjur f.kr.1646 - Markvard f.kr. 1656 - Ole f.kr. 1658 - Markvard f.kr. 1658 (en krøpling) - Rognald f.kr. 1665 (død kr. 1707)Lars Andersson f. kr. 1616, d.kr. 1679. Hadde sønene: Anders f.kr. 1652 og Ole f.kr. 1656.Tollef, f.kr. 1626. Hadde sønene Oddgeir f.kr. 1662 - Jon f.kr. 1664 og Jakob f.kr. 1665. Etter alt å døme har vi her same brukarar frå 160- åra til 1672, med unntak av Tollef som kjem inn i 1657.Odd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Takk Odd for raskt svar. Jeg ble kanskje ikke så mye klokere av svaret ditt. Jeg forsøker nemlig å finne opphavet til Gunnar Oddgjerson som er omtalt i Bygdebok for Askvoll på gården Lechnes.Der står det at han var 50år i 1666 men død før 1684. Han var gift med Sissel Torgilsdtr. og hadde i følge bygdeboka sønnen Oddgjer f. ca. 1656 og datteren Marit. Sønnen Gunnar kan jeg følge videre i bygdeboka, men i prestemantallet 1663-1666 er verken Gunnar eller Oddgjer nevnt på Lechnes. Det er i den forbindelse jeg prøvde å finne ut hvor de kunne komme fra. Navnet Oddgjer i sine ulike skrivemåter er lite brukt på den tiden. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.