Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bente Borgen

[#40496] Aker sygehus

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Hei! Kan noen si meg når det opprinnelige Aker sykehus ble bygget ? Evt. om det er mulig å finne et bilde av det på nettet? Har forsøkt både Oslo byarkiv og Riksarkivet. Finner Aker sykehus etablert i 1880-årene, men en av mine aner døde på Aker Sykehus i 1875?Bente Borgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Litt historikk om sykehusvesenet i Aker Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

om denne lenken blir riktig finner du et bilde her:LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her finnes også et gammelt bilde av aker sykehus om du ruller nedover i teksten:LenkeVet ikke om du kan bruke disse bildene?mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Borgen

Interessant artikkel om det eldste Aker sygehuus, men fant ikke bilde av det på lenkene dere la ut. Skjønner ikke at dette skulle være så vanskelig å finne ? Kanskje det går an å søke på adresse ?Bente

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Fant et bilde fra 1936 i Oalo Byarkivs fotodatabase: LenkeDet er vel helst en eldre utgave du søker etter?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Borgen

Et flott bilde, men nok ikke det eldste, nei! Kjempeglad for at det er noen som hjelper meg å lete.Bente

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Johnsrud

HeiHer er bilde Gunn nevner i innlegg 4, fra ca 1895.Mvh Hanne

bilete0981.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Borgen

Takker så mye! Men hvordan så Aker sykehus ut i 1875 da min tipp-tipp-oldefar døde der?Mvh Bente

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Borgen

Kanskje Aker sykehus het noe annet i 1875? Kanskje det ikke finnes noe bilder av det?Mvh Bente Borgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Om du leser historielenken innlegg nr. 2. vil du se at i 1870 årene ble sykehuset kalt for 'Pleiestuen' for fattige syge.( Lå på Neubergløkken ved Sørkedalsveien. ) Har ikke greid å finne noe bilde av dette.Du får kikke litt på historielenken for å se om du finner noe svar her?Mvh. Gunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.