Gå til innhold
Arkivverket

[#40534] Vikøren - Brynjel Nilsson Rykken født 1833 - hvem har han?


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Brynjel Nilsson Rykken var født i Vikør i 1833. Han ble gift med Elisabeth Jacobsdtr. Svanenhielm Kahrs født 03.12.1837 i Manger.Er det noen som kjenner opphavet til denne karen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Her er Brynjel og Elisabeth i i Florø i 1865:LenkeEg finn dette på FS: Norway Search Results | Download | Pedigree-------------------------------------------------------------------------------- Brynild Nilsen Rykken Male Family -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: About 1833 Hardanger, , Hordaland, Norway Christening: Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: Nils Rykken Vikor Family Mother: Martha Rykken -------------------------------------------------------------------------------- Marriages: Spouse: Elisa Svanenhjelm Kahrs Family Marriage: 26 JUL 1861Eg finn ingen som kan passa som foreldre på Rykkje i 1865, men dei kan vera døde eller bu ein anna stad. Der har nok vore ein Nils, for eg finn ein Stein Nilsson Rykkje under døde i Øystese Sokn, Kvam.Du vil kanskje finna noko i bygdebøkene; eg trur det er Kvam Ættarbok 2 som er rett bok for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her dør en Nils Monsen på Rykken i 1860, 67år gammel.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=gr12381818&gardpostnr=1338&personpostnr=1338&merk=1338#ovre>LenkeEn Niels Monsen giftet seg i 1817 med Marthe Steensdtr. i Øystese.LenkeOg da er det nok hun som dør her på Rykken i 1863 som kårkone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.