Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#40615] Registrering av døpte i Bergen

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Jeg har forsøkt å sende en forespørsel til Terje Skrolsvik angående denne opplysningen:'Terje E. Skrolsvik har også utvidet døpte i Domkirken i Bergen. Denne gikk tidligere fra 1719-1740, men har nå strukket seg til 1760. Den har med en del barn født utenfor ekteskap som mangler i hoveddatabasen.KS'.Men e-posten til Skrolsvik kommer ikke frem av en eller annen ukjent grunn.Mitt spørsmål er følgende: Er det flere uregistrerte døpte etter 1760, i Domkirken eller i de andre kirkene i Bergen?Vennlig hilsen IE

Gjest Kristian Strømme

Betydningen av nyhetsmeldingen er som følger: I databasen døpte i Bergen 1668-1815 har det falt ut en del registreringer, og i den siste databasen til Terje Skrolsvik er noen av disse som falt ut fra den andre andre databasen kommet med, slik at hullet i den andre til en hvis grad er dekket. Men jeg tror nok at Terje Skrolsvik har et mer detaljert svar, for der er fortsatt noen mangler.Jeg har nå oppdatert mail-adressen på pensjonatsiden hans, så jeg tror det skulle løse problemet med at posten ikke kommer frem.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.