Gå til innhold
Arkivverket

[#40662] Johan Kristian Johnsen f. 14/12 1856 og hustru Karoline f. 12/3 1856 fra Hurdal


Gjest Unn Helgesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen

Johan Kristian Johnsen og familien er bosatt i Larvik i 1900. Det er oppgitt at både han og hustruen er født i Hurdal. Hans yrke er opplyst å være glasspuster. Kan ikke se at jeg finner noen av dem i FT 1865 for Hurdal. Mulig at Johan var legdslæm på gården Bergvandet i Hurdal. Det finnes også en John Johnsen i Eidsvold på denne tiden, men han såt oppgitt født i Eidsvold og dette stemmer ikke overens med mine opplysninger. Er det noen som kjenner til familien fra den tiden de var i Hurdal? ev. om de var andre steder før de kom til Larvik. Med hilsen Unn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Minken

Det er nok riktig Johan Kristian som du kan finne under Berger Glasværk i ft 1865 for Eidsvoll - far: Murer Jon Larsen, mor: Anne Christensdatter. Hvis du sjekker konfirmerte i Eidsvoll Lenke, ser du at fødestedet der er oppgitt som Hurdal. Du kan også finne dåpen hans i de scannede kirkebøkene for Hurdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Tusen takk for hjelp Anne! Har funnet dåpen til Johan Kristian i Hurdal. Tror også jeg har funnet Karolines dåp i Hurdal. Oppveksten til Johan ved glassverket er jo også en god pekepinn på yrkesvalget hans senere. Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.