Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#40662] Johan Kristian Johnsen f. 14/12 1856 og hustru Karoline f. 12/3 1856 fra Hurdal

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen

Johan Kristian Johnsen og familien er bosatt i Larvik i 1900. Det er oppgitt at både han og hustruen er født i Hurdal. Hans yrke er opplyst å være glasspuster. Kan ikke se at jeg finner noen av dem i FT 1865 for Hurdal. Mulig at Johan var legdslæm på gården Bergvandet i Hurdal. Det finnes også en John Johnsen i Eidsvold på denne tiden, men han såt oppgitt født i Eidsvold og dette stemmer ikke overens med mine opplysninger. Er det noen som kjenner til familien fra den tiden de var i Hurdal? ev. om de var andre steder før de kom til Larvik. Med hilsen Unn Helgesen

Gjest Anne Minken

Det er nok riktig Johan Kristian som du kan finne under Berger Glasværk i ft 1865 for Eidsvoll - far: Murer Jon Larsen, mor: Anne Christensdatter. Hvis du sjekker konfirmerte i Eidsvoll Lenke, ser du at fødestedet der er oppgitt som Hurdal. Du kan også finne dåpen hans i de scannede kirkebøkene for Hurdal.

Gjest Unn Helgesen

Tusen takk for hjelp Anne! Har funnet dåpen til Johan Kristian i Hurdal. Tror også jeg har funnet Karolines dåp i Hurdal. Oppveksten til Johan ved glassverket er jo også en god pekepinn på yrkesvalget hans senere. Mvh Unn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.