Gå til innhold
Arkivverket

[#40667] Ole Sjønnesen Kolbjørnsrud Vinger g. 1776 m/ Lisbet Gulbrandsd. til Utgården.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen opphavet til Lisbet Gulbrandsdatter født rundt 1752 og død på Utgården 6 jan 1820? Finner to kandidater i FS som kan passe, en fra Sør Odal og nevnte Lisbet som døde i 1820.Ingen foreldre dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Pedersen

Et forslag fra mine egne data, men dette må sjekkes mot primærkildene.I Vinger Bygdebok III under Søstu, Kolbjørnsrud (side 306) finner jeg Lisbet Gulbrandsdatter f. 1756. Foreldrene er Gulbrand Toresen (Torsen?) Aaserud f. 1717 og gift 1752 med enke Kari Olsdatter Kolbjørnsrud 1723-1771. Den Lisbet som ble gift med Ole Sjønnesen er imidlertid født i 1752 i følge samme bygdebok side 66.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk Vidar, jeg så svaret ditt nå. Det er så frustrerende, det hender veldig ofte at jeg ikke får melding på e-post når det er svar på innleggene mine på Debatt. Jeg har tatt det opp med dem, uten at man finner årsaken. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.