Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#40680] Marie Eriksdatter,Sverige

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Trosterud

Jeg leter etter Marie Eriksdatter som er født 1834 i Sverige.Hun var gift med Johan Fredrik Jensen fra Moss,Østfold.han var født 1 sep 1824. Hun hadde en datter som heter Elen Marie Johansdatter. Det jeg lurer på er om noen har noe informasjon om Marie Eriksdatter,for eksempel hvor i Sverige hun er født osv. All hjelp mottas med stor takk.Mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/126162-40680-marie-eriksdattersverige/
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei RagnhildHer er familien i 1865-telling da bosatti Haabøl [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=fodeaar&pgj=25&teljing=ft1865&filnamn=f60138.wc2&amt=1&funnenr=32>LenkeOg er er Elen Maries dåp, nr. 42 side 175 LenkeOg her er Johan Fredrik og Maria Eriksdotters vielse nr 1 1860

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjenBlandt emigrerte i Sverige (emibas) finner jeg en som kan være aktuell. Hun heter riktignok Erson til etternavn, men jeg har sett ved flere anledninger at Erson/ersdotter brukes til etternavn der det er en Erik som far. Men, jeg vet jo ikke, bare noe å spinne videre på.Ersdotter, Maria Piga (ogift kvinna)f. 7/2 1834 i Gunnarskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 1859 från Berga, Gunnarskog, Värmlands län (Värmland) till Höland, Akershus fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 187Emibas emigrationsakt: Gunnarskog S 1859 012Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge _____________________________________Når jeg sjekker det opp mot det husforhøret den henvises til, finner jeg at hennes far heter Erik Erson. Håpet det skulle stå noe i husforhøret som kunne bringe oss videre, men det gjorde det ikke.Om det kan være rett person så kan jeg selvfølgelig finne masse informasjon der. Hilsen Anne Lene

• 2 uker senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Ersdotter, Stina Piga (ogift kvinna)f. 14/11 1836 i Gunnarskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 1860 från Berga, Gunnarskog, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 173Emibas emigrationsakt: Gunnarskog S 1860 008

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.