Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#40760] Hvor ble Nils Nilsen f. 1802 i Hokksund av?

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Kan din Nils ha flyttet til Drammen? Her er en i passe alder: LenkeDet finnes et par med samme navn flere steder i nærområdet, Modum og Sandsvær også. Kjenner du noe til om han giftet seg og har etterkommere? Da er det lettere å lete.Mvh. Gunn.

Gjest Gunn Huglen

Nå har jeg søkt landsomfattende søk etter passe Nils Nilsen kandidater f. ca 1802, fant ingen som passet f. i Eiker. din Nils kan godt være død før 1865 et annet sted enn i Eikerområdet. Om du ikke vet noe om hvor han slo seg ned, er det vel ikke godt å finne ut hvor og når han døde ? Mvh. Gunn

Gjest Arnt Hole

Det er skifte etter enkemann Nils Pedersen i Haugsund 19/5 1847. Han er død 4/9 1846 mens konen Aase Andersd. døde 16/5 1828.1.Eldste søn Anders Nilsen er død og etterlater a.Søn Anders Andersen b.Søn Lars Andersen2.Søn Nils Nilsen3.Søn Ole Nilsen4.Datter Marie Nilsd., har vært gift 2 ganger.1 gang med Christopher Katterud i Drammen,2 g.m. Lauritz Christiansen.Har 2 voxne døtre.5.Datter Inger Nilsd. g.m. en arbeidsmand Olau (etternavn ikke oppgitt) Begge døtrene bor i Drammen.Mvh Arnt

Gjest Gunn Huglen

Det samme paret har jeg søkt etter barna til. Her fant jeg først Cornelius Nilsen dpt 15 mars 1843 i Eiker. Lenke Anne Marie dpt 17 aug 1847 Karen Sophie dpt 4 apr , 1851, død 1851 Karen Sophie dpt 28 jul 1852Om dette er den rette Nils Nilsens familie, burde vel oppslag i kirkebøker kunne bekrefte. Kan hende du vil finne etterslekt i 1900-tellingen også i Modum? Finnes det bygdebøker herfra som kan hjelpe deg tro? Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.