Gå til innhold
Arkivverket

[#40970] Trondheim, John Ludvig Nelson


Gjest Gerd H Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Jeg har fått spørsmål fra en dame her i USA om hjelp til å finne videre informasjon til hennes bestefar og aner. John Ludvig Nelson, født 10-5-1866 i Trondheim, han giftet seg den 12-9-1896 in Chicago, med Ida Danielsen Ronberg, hvor hun var født vet jeg ikke.Takker for svar. Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg finner ingen passende kandidat i FT 1875 for Trondheim, heller ikke blant emigranter over Trondheim. Jeg har da søkt på fornavn Jon/John/Johan/Johannes Ludvig og etternavn Nielsen. Jeg var noe rask så det er mulig jeg har oversett noen.Er familien helt sikker på at han var fra Trondheim by? Videre hadde det vært greitt å vite emigrasjonsåret. Står ikke det i amerikanske folketellinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner dette i IGI - må sjekkes!IDA MATILDA RONBERG Death: 11 JAN 1965 Spouse: JOHN LUDVIG NELSONMarriage: 09 DEC 1898 Chicago, Cook, IllinoisWife Age at Marriage: 27 --------------------------------------------------JOHN LUDVIG NELSON Death: 28 FEB 1944 Spouse: IDA MATILDA RONBERGMarriage: 09 DEC 1898 Chicago, Cook, Illinois--------------------------------------------------Ida Danielsson Ronberg Birth: 18 JUL 1871 Halsingborg, Malmohus, SwedenDeath: 11 JAN 1965 Mpls, , Hennepin, MinnesotaBurial: Warren, Marshall, MinnesotaFather: Mathias Danielsson RonbergMother: Martha Carlsdotter--------------------------------------------------John Ludvig NELSON Birth: 10 MAY 1866 Trondheim, Sor Trondelag, NorwayDeath: 28 FEB 1944 Thief River Falls, Pennington, MinnesotaBurial: 03 MAR 1944 Warren, Marshall, MinnesotaSpouse: Ida Danielsson RonbergMarriage: 09 DEC 1898 Chicago, , , Illinois--------------------------------------------------Står ikke navn på fedrene til brudeparet nevnt ved vielsen i Chicago?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være ankomsten til Ida – Ellis Island, 1896:First Name: IdaLast Name: DanielsenEthnicity: SwedenLast Place of Residence: Date of Arrival: Sep 16, 1896Age at Arrival: 26yGender: FMarital Status: UShip of Travel: HeklaPort of Departure: CopenhagenManifest Line Number: 0235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gerd H Aasen

Tusen takk til Astrid Ryen og Grethe Flood for svar med informasjon angaaende John Ludvig Nelson og familien. Har sent alt dette videre til den som hadde sporsmaal om denne familien. Hilsen fra Gerd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.