Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#41031] Melin i Nord Dakota

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

Er det noen som kan hjelpe meg å finne familien Melin på folketellinger i Nord Datota.August f. 1861 i Värmland i Sverige, Antonette, f. 1855 i Sarpsborg og sønnen Jens Anders f. 1887 i Halden. Familien Melin emigrerte fra Christiania 17. juli 1908 med bestemmelsessted Minesota. Det er tydeligvis feil, for på Ellis Island ved ankomst står det Dawson N. Dakota.Familiens hjemsted i N. Dakota var Kidder County.Jeg håper at noen kan finne familien på folketelingene i N. Dakota for meg.Mvh Liv Biseth Berger

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/126512-41031-melin-i-nord-dakota/
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg finner familien i Nord Dakota i 1920. Kidder Union District 133:Det ser ut som August da er død, det står følgende:Jens A. Meling Head 32 år Minnie Wife 24 år Helen A. Daugther 5 1/2 år Thomas A. Son 1 1/2 år Antonette E. Mother 64 årDet ser også ut som det var et familiemedlem til som bodde sammen med dem:Anderson, Gunner Cousine 24 årHilsen Else

Gjest Else Granum

Hei igjen !Jeg finner familien i 1910-tellingen, og der er også August med, og det er bare oppført et barn, Jens A., og de bor også da i Kidder Union, District 225.I 1930 har familien flyttet til Kidder / Lake Williams / district 14. Det har også kommet til flere barn:Harry 9 år, Jeanette M. 7 år, Mabel H 5 9/12. Antonette bor fremdeles sammen med sønnen og hans familie, men Thomas A. er ikke lenger oppført sammen med familien.Else

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.