Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#41131] Perver igjen søker hjelp til åtyde dansk kirkebok

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn H. Thorsen

Jeg har funnet noen aner i Kirkebøker i København og har litt problemer å lese / tyde alt Det gjelder nest nederst på venstre side 12 april 1809 ekteskap mellom Chtistian Lind og Dorthea Irbeen Kan noe klare å tyde resten? Jeg har hatt litt problemer med å få lage lenke til kirkebok håper noen kan åpne denne og hjelpe? http://home.no/tommyp/kirkebok.Tif mh Thorbjørn H.T

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Går tilbake til Ivar S. Ertesvåg som jeg mener er tilnærmet riktig, dog gaten tror jeg skal være Rigaadtsgade.Listen i lenken til Randi i (4) er nok mangelfull, du finner også på disse to sidene gatenavn som ikke står på listen.'Uhrmagersv:' tror jeg også er sikker.

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Tor har nok rett med -s- i 'Isbeen'. s-en i 'Rigaadtsgade' er ikkje like opplagd (det er få/ingen andre slike s-ar i dei orda som er skrivne i gotisk), men det fell mest naturleg med ein s (ikkje o). Resten trur eg nok er rett slik eg skreiv det.

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Helt enig i Isbeen (trodde faktisk det stod det i (2) så jeg må nok lese mer nøyaktig). Så korreksjonene var absolutt på sin plass (7 og 8). Ellers mener jeg (som (8)) at resten er korrekt.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.