Gå til innhold
Arkivverket

[#41147] Hjelp til å tyde Dansk kirkebok


Gjest Thorbjørn Håkon Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Håkon Thorsen

Jeg har fått hjelpp tidligere i dag med å tyde en kirkebok. Veldig bra og stor hjelp. Nå har jeg funnet dette ekteparrets barn døpt i København Trinitatis sokn 1793-1811 oppslag 267. men får ikke det til å sende filen inn har kanskje noen vil hjelpe med filen også? Det gjelder Dorthea Nicoline Christine døpt 16 juli 1809 Her leser jeg navn på mor og far som stemmer med tidliger funn far uhrmagersvenn og vist nok en adresse De andre som er oppført er kanskje faddre? håper på noen hjelp her ogsåmvh Thorbjørn H. Thorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei ThorbjørnFadderne er: Jomfr C: Lind, Jomfr Lonholdt, Meis Baandfabrikør og Alberti Doctor og Lind, Dame Frisør.Om du ser på dåpen foran (hvor det er flere av de samme fadderne) finner du også fornavnet til Jomfr Lind som er Carlotte og at Jomfr Lonholdt er Lønholdt... Hei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn H. Thorsen

Takk for navnene på fadrene men stusser på hva det står etter Christian Lind Uhrmagers. ?? er det en adresse? og hva står ID.R for? takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen ThorbjørnAdressen er Rigandtsg 470.Det står 1/en D:k: for jentebarn og 1/en S:k: for guttebarn, som nok betyr 1/en datter kalt ...... og 1/en sønn kalt ......Hei igjen fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.