Gå til innhold
Arkivverket

[#41287] Skolegata i Kristiania i 1902, hvilke kirke tilhørte den?


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

En av mine slektninger ble født i 1902 og bodde i Skolegata 5 i Vika. Er det noen som vet hvilke kirkebøker jeg kan lete i? Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Thore har selvsagt helt rett, men jeg vil at du skal kunne finne dette selv ved en annen anledning! For året 1899 +/- et år er denne glitrende: [url="http://oa.disnorge.no/kilder/samlagsafstemningen1899.html>LenkeØverst på siden finner du også en måte å finne ut hvor/når kirkesognene endret seg.På Byarkivet i Oslo har de flere kart om kirkesogn, og nå har de endelig (etter at jeg maste selvsagt :) :) lagt ut et kart på sine sider. Dette kartet bør man først laste ned til egen pc, for så å endre størrelse som man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Tusen takk, Laila - dette har jeg også lurt veldig på i forbinnelse med min farmor som ble født i Sofiegt. i Oslo i 1910. Ingen i familien vet hvor og når hun ble døpt, men jeg skal nå forsøke om jeg kan finne det ut via lenkene dine.Mvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Ser nå at kirkebok for Gl. Aker som åpenbart Sofiegate hørte til ikke er kommet på nett enda for det aktuelle tidsrommet. Får nok bare vente litt til, med mindre noen kunne ha lyst til å hjelpe og finne dåp og faddere til Astrid Therese Lindeman Larsen, født 15.1.1910 i Sofiegate i Oslo. Foreldrene var Kristoffer Larsen og hustru Astrid, født Swensen.Mvh. Gine. Evt via e-post: gine punktum olsen krøllalfa hotmail punktum comMvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk for hjelpen. Beklager at jeg svarer litt sent, men ISDN-linjer og tordenvær er ikke gode venner. Takk igjen fra Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.