Gå til innhold
Arkivverket

[#41332] Martha Elvine Nilsen fra Kongsvinger/Skarnes


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei!Jeg leter etter Martha Elvine Nilsen født i april 1874 antagelig i Kongsvinger. Hun kom fra Ullern gård i Skarnes, men skal ikke være født der. Muligens konfirmasjonen er å finne der.Samtidig leter jeg etter hennes vielse med Anders Martinsen Granaas fra Askim. De giftet seg før 1893. Tror kanskje de giftet seg på hennes hjemsted, da Anders var utstasjonert på jernbanen i det distriktet.Etter 1893 har jeg alt jeg trenger av informasjon om dette paret.Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei!Her har du dåpen til Marte Elevine i 1874Marte Elevine f. 28/4 1874 Kongsvinger, døpt 14/6 1874 i Vinger Kirke. Foreldre: Konduktør Ole Nilsen og hustru Anne Marie Arnesdatter. Faddere: Engebret Arnesen og hustru Marie Christoffersdatter Ullerengen, konduktør Ole Hansen - Kongsvinger, Lokomotivfører Ole Amundsen - Lillestrøm og Pige Henrikke Gundersen Ullerengen. Det står ikke noe i kirkeboka om at dette Ullerengen er i Sør-Odal, men en plass under Ullern gard her i Sør-Odal, har navnet Ullerengen så vi må tro at det var derfra fadderene kom. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Ingjerd. Marte Elvine født 28/4 1874 i Kongsvinger, døpt i Vinger kirke 14/6. Konduktør Ole Nilsen og hustru Anne Maria Arnesd. Faddere fra Lillestrøm og Ullensaker. Mulig foreldrene var fra den kanten. Ole og Anne Maria bodde også på Kurud i Vinger hvor Arne Gilbert ble f. 3/12 1870, døpt 5/3. Døde 21/8 og begravet 17/9 1871. Arne Gilbert Nikolai f. 18/4 og døpt 2/6 1872. Mulig at familien flyttet til Sør-Odal, ingen av de to barna er konfirmert i Vinger kirke. Mvh. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei! Og her er konfirmasjonen til Marte Elevine i Ullern kirke i Sør-Odal, den 6/10 1889.Nr. 36 Marte Elevine Olsdatter f. 28/4 1874, døpt 14/6 1874, Kongsvinger. Bosted: Ullerengen. Foreldre: Konduktør Ole Nilsen og hustru Anne Marie ArnesdatterI Sør-Odal bygdebok nr. 7 på side 140 står det om Ullerengen G.nr.71 - br.nr. 3. Arne Gundersen fra Sagmoen 61/2 av Stomperud (Se S.O 5 side 88) 1798 - 1891 ble gift 1820 med Marte Engebretsdatter fra Kolsrud (se S.O. 4 side 503) f. 1796 - 1887. Paret hadde 7 barn, Anne Marie f. 1840 (var det yngste) gift i Kongsvinger, men heime på besøk i 1875 med barna Arne Gilbert Nilsen f. 1872 i Lillestrøm og Marthe Elevine Nilsen f. 1874 i Kongsvinger. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.