Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ellen Gilhuus

[#41353] Hvor ligger(lå) de ulike menighetene i Oslo

Recommended Posts

Gjest Ellen Gilhuus

Finnes det en oversikt over utstrekningen på de ulike menighetene i Oslo? det er svært aktuellt nå når det stadigblir scannet flere kirkebøker. Vet hvor de fleste jeg leter etter bodde (gatenavn) i 1900, men hvilken menighet de tilhørte er vanskelig å finne. Har noen noe tips??Takk for evt. svar. Hilsen Ellen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDu finner en oversikt her: LenkeMvh Lars Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ola Ljødal

Takk til Lars Ove for denne lenken. Den vil kopmme til nytte for mange, bl.a. for meg som har savnet en slik lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Det finnes også et kart her: Lenke.Dette bør lastes ned for så å forstørre det i et egnet programMvh Lars Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N.Christiansen

Det er viktig å huske på at kredsinndelingen det vises til i innlegg 2 (som forøvrig jeg har fått lov å knotte inn) gjelder i 1899 og tildels 1900 -men akkurat i disse årene var det en enorm forandring på menighetsfronten i Kristiania.Det er viktig å bruke denne: [url="http://www.riksarkivet.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort/kb-oslo.html>Lenke i tillegg, slik at man ser når de forskjellige menighetene endret seg.Oslo/Kristiania er egentlig ikke så vanskelig bare man kjenner litt til hva som finnes og hvor det finnes. En viktig kilde til slektshistorie i Oslo/Kristiania er de kommunale folketellingene som finnes på Oslo Byarkiv. Les om disse på byarkivets hjemmesider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ellen Gilhuus

Tuuuusen takk for svar!!!!Hilsen Ellen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.