Gå til innhold
Arkivverket

[#41355] Abigael (Snellingen?) Lunner.


Gjest Marit Sørlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sørlie

Paul Eriksen (Poulson,Soltjernet,Morstadsæter,) var gift/fikk en datter Karoline i 1858. Mor skulle være en Abigael, men jeg finner ikke dette navnet flere steder.Hun skulle være født på Snellingen på Lunner østås.Abigael tok som voksen navnet Paulsdatter Morstadsæter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Kansje det er viktig å få fram at hun heter Abigael Andersdatter og ble gift med Poul Eriksen 9/6 1856 Jevnaker.Barn:Margrethe 1856,Caroline dpt.5/4 1858,Birte Maria 1860....I 1863 får de også navnløst barn som dør. Ingen senere.Så kansje døde Abigael også da.Telling 1865.Lunners sokn.Morstadsæter.Poul Poulsen hus, u/jord skovarb.36 år svensk.Kone Marthe Johns.42 Gran.Margrethe,Karoline,Berte Marie deres døtre.Her heter han plutselig Poulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Abigael het Andersdatter,f.ca.1830 i Arnedal i Sverige.Far var Anders Arnesen. Jeg fikk nettopp opplysninger om at de giftet seg på Jevnaker 1856.Hva som skjedde med henne har jeg ingen opplysninger om.Men datteren skal ha vokst opp hos faren og den andre kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Jacob Desserud

Nei - Abigal var født i Lunner. Arnedal ligger mellom Grua og Harestua. Se mer under 40346. Hilsen P.J Desserud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.