Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#41395] Emigrert fra Tinn 1928

Recommended Posts

Gjest Jorunn Vestli Rodian

Min farfar Jo(h)n Johnsen Eggerud f. 1893 i Attraå, Tinn, emigrerte til Canada 21. mai 1924. Døde visstnok i Canada/Amerika 1933. Var gift med Aase Halvorsdtr. Rue f. 1890 i Åmotsdal (Langlim), de hadde 4 barn - var igjen i Norge. For mange år siden fikk jeg vite at farfar visstnok hadde en datter utenfor ekteskap, født 1923/1924?? Har i mange år lurt på denne halvtanten og om hun igjen har familie. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/126875-41395-emigrert-fra-tinn-1928/
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei JorunnHvis du vet omtrent hvor din farfar bodde i 1923/1924 kunne du sjekke fødselsregisteret for det aktuelle stedet om datteren står der. Fødselsregistrene ble ført av kirken og finnes i statsarkivene (Telemark hører til Statsarkivet i Kongsberg). En del av dem er også mikrofilmet og også digitalisert (sjekk linken 'Skanna kyrkjebøker' øverst).Mvh. Espen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.