Gå til innhold
Arkivverket

[#41581] Christen Viborg Sørensen f.1892. Finner han ikke noen steder


Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Mai Berggren

Vil først si tusen tusen takk Berit!!!!! Du har funnet ut så utrolig mye nå!!!!!! Jeg er ute etter alt som finnes kan om både Christen, Valborg og begge foreldrene deres/evnt besteforeldre. Ser ut som det vanskeligste er å finne ut når de døde alle sammen.Valborg som ble nevnt i innlegg 18 har jeg helt til nå trodd har vært den 'rette' Valborg, men det var det jo ikke i det hele tatt!!! Klarer du å se hvilken mnd det står på dåpsoppføringen? syns det ser ut som mars, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Valborgs dåpsdato tyder jeg til Novb./november.Faddere til Christian: arbd. Emil Sørensen, toldbet.? Kittelsen og hustru, Gjormoder Clara Olsen og Josefine Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Mai Berggren

Nå fant jeg i kirkeboka for Risør 1902 s. 256 nr 2 en person som jeg tyder til å være Christen Sørensens datter Evelyn Anny Sørensen f. 29.?? 1895 og død 1.6.1902 prøver med Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Mai Berggren

Nå tror jeg at jeg har funnet min tippoldefar Christen/Kristen Andreas Sørensen f. 1851 død i klokkerboka for Risør 1909-1921 på s. 187. Han står nederst under mandkjøn. Klarer ikke å få lagt til lenke.Er det noen som kan hjelpe meg å tyde det som står før navnet hans .......kaptein, dødsårsak (ulykkestilfelle??) og det som står under merknader????Mvh Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Tusen takk Marianne for innlagte lenker og Gunn for tyding.Men det står noen mer under anmerkninger: jeg tyder det slik; slog sig ihjel. død og begravet i New York havn? fra sjømanns...... 28/? 1912Er det noen som kan sjekke hva som står der? Tyder det på at han ble gravlagt i New York,og ikke kom til Risør??Mvh. Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Mai Berggren

Idag fikk jeg et lite gjennombrudd i søken etter min tipp oldemor Valborg (ref innl. 2, 26 og 27)Etter samtale med eldre familiemedlemmer som fortalte at hun bodde i Porsgrunn og ble nærmere 100 år gammel, tok jeg idag kontakt med kirkevergen i Porsgrunn og de fant henne! Hun døde 23.06 1951.En liten brikke på plass i puslespillet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.