Gå til innhold
Arkivverket

[#41602] Alma Victoria Svensen i Trøgstad 1900 - hvem var de svenske foreldrene?


Gjest Cathrine Just
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrine Just

Alma Victoria Svensen skal være født i Svindal, Solør i Østfold i 1887. Foreldrene, Johan Gustav Svenson og Hulda M. var begge svenske, og her ser man familien i 1900: Lenke Jeg antar at det er en av bestemødrene, Stina Kaisa Erikson, som bor sammen med familien. De skal ha blitt boende i Trøgstad og kalte seg Kjelås.Alma giftet seg med Kristian Bråthen i Mysen 30/8 1919, men jeg har ikke vært i stand til å finne vielsen deres. De bosatte seg på hans hjemtraker i Kråkstad/Ski i Akershus, og ved deres barns fødsler er det anmerket at moren var metodist.Jeg vet ikke når foreldrene til Alma Victoria - Johan Gustav Svenson og hustruen Hulds M., kom til Norge, og hvor/når de giftet seg, men håper noe kan hjelpe meg med oppslag i kirkebøkene og på annen måte vedr. denne familien!På forhånd takk!Mvh Cathrine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lillian Kristiansen

Hei Cathrine.Bare dette her nå:Svensson, Johan Gustaf Gifteson (gift man)f. ?/3 1859 i Botilsäter, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 3/5 1887 från Huggenäs, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 143Emibas emigrationsakt: Huggenäs S 1887 013Johansdotter, Hulda Maria Hustru (gift kvinna)f. 26/8 1858 i Fryksände, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 3/5 1887 från Huggenäs, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 143Emibas emigrationsakt: Huggenäs S 1887 014Onormerade namnformer:Födelseförsamling: FensbolMvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Just

Hei Lillian! Tusen takk for disse opplysningene! Jeg har ikke kommet noe lenger med denne familien i Norge, og problemene skyldes nok at de var metodister. Det finnes ingen spor av barna deres i form av dåp eller konfirmasjon i verken Svindal, Tomter eller Trøgstad, hvor de bodde i 1900 og senere. Det står kanskje ikke hvor i Norge de flyttet til først? Emigrasjonsåret 1887 skal være det samme året da deres første barn, Alma Victoria, ble født i Norge. Så trolig har de vært ganske nygifte da de flyttet til Norge. Jeg har forresten bestilt Kirkebøker Dissentersamfunn i Østfold og håper jeg finner dem der!Igjen takk, Lillian!Cathrine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.