Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Svein Davidsen

[#41621] Sigurd Oien /Øyen

Recommended Posts

Gjest Svein Davidsen

Jeg forsøker å hjelpe en amerikansk dame, Karin, å finne hennes norske familie, men har ikke mye å arbeide med. Karin's bestefar, Sigurd Oien, var fødd i Norge ca 1880, emigrerte til USA, dødde i Kalifornia ca 1950. Han var gift med Mabel Barney og de hadde 3 barn. Karin's mor, Freya (Freda) Clarissa var fødd 4.1.1911 og det var to gutter, Sigurd og Donald. Alle tre er nå døde. Det er omtrent 4000 Sigurd Øyen i FT 1900, og Sigurd er kanskje allerede i USA, men jeg kan ikke finne Sigurd på Ellis Island. Er det noen som kan peke meg i rett retning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

FS: Sugurd Edgar Oien 30/11 1919 Gridley Californie - 1943.FS: Sigurd C. Oien f.ca. 1877 gift med Clarissa Mabel Barney 5/6 1909 Ashland Jackson Oregon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

FS: Sugurd Edgar Oien 30/11 1919 Gridley Californie - 1943.FS: Sigurd C. Oien f.ca. 1877 gift med Clarissa Mabel Barney 5/6 1909 Ashland Jackson Oregon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Davidsen

Hei Berit, Dette var flott. Etter at jeg hadde lagt inn innlegget fant jeg FS informasjonen, men emigrantlisten er veldig spennende med mor og 4 barn på vei til Brookings, Dakota. Datoen og alderen er i rette 'størelse'. Også i FT for 1865 er det bare en Berethe i Trondheim og hun er tjenestepike hos en garvemester og tjenestedrengen er Ole Olsen Øian! Han er 5 år yngre enn Berethe, men det er store muligheter her - skal nå følge det opp. Tusen takk Berit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.