Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#41622] etterkommere av Anders Svendsen f.06.01.1855 på Högakas i Järbo,bosatt Idd

Recommended Posts

Gjest Brit Svendsen

Familien Svensson utflytted fra Järbo.Min oldefar flyttet til Bamble i Telemark.En bror bodde i Idd i Østfold,altså Anders.De andre søskene,Magnus,Augusta,Johannes,Laura,Sofia og deres mor Maja Stina Andreasdotter emigrerte til Valley City i N. Dakota. Vi har hatt kontakt med etterkommere av emigrantene og også besøk.Vi har hørt om noen som har spurt om Högakas,av en nabo.Flere i vår fam.skal dit 9,10 sept. Det hadde vært fint å treffe noen i deres fam.også

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg skjønner ikke helt hva du søker. Du skriver etterkommere av Anders Svendsen som skulle ha bosatt seg i Idd, men senere skriver du at dine slektninger ville besøke Högakas i Sverige. Er det familen i Sverige du er etter er det vel best å legge inn en etterlysning i Sverige? Eller har jeg misforstått?Mvh Lars Ove

Og det kan jo hende du finner noen av barna gifte i de scannede kirkebøkene for Idd. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=1810, men her er det bare å lete å være tålmodig.Mvh Lars Ove

• 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.