Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#41644] Opplysninger om oldefars familie

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Du finner ekteskapet i skannede kirkebøker, Hordaland, Askøy klokkerbok 1904-1927 side 98 post 2.Far til Lauritz er oppført som ungkar og mursvend Nils Andersen. Laurits ble konfirmert i Strutshavn 01.10.1899.Brudens far var Mikael Larsen. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Marit Solstrand

Takker for opplysninger om min oldefar.Står fast når det gjelder Mor til oldefar Lauritz kristoffer martin Nilsen/Nilsøn født 08.03.1885. Har ingen opplysninger om henne hvor leter jeg tror min oldefar var et uekte barn. Mvh Marit

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har sett i databasene over døpte i Bergen, men finner ham ikke der. Jeg tror nok han var født utenom ekteskap. Personen Arnfrid viser til i innlegg nr.2, tror jeg er feil, men lenken til 1900 tellingen er korrekt. Forloveren ved ekteskapet var nemlig Hans Johannessen, som Lauritz bodde hos i 1900-tellingen.Kanskje du skulle prøvd å få sjekket konfirmasjonen i Strutshavn 01.10.1899, der står trolig foreldrenes navn. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen

Har du sett fødselen, eller konfirmasjonen? Du kan jo be om hjelp til oppslag i Arkivforumet.Jeg tror kanskje dette er far til Lauritz. Han var i alle fall den eneste med det navnet som også var mursvend i 1885-tellingen for Bergen. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Arnfrid Mæland
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.