Gjest Siw Sværholdt Skrevet Mai 2, 2008 Del Skrevet Mai 2, 2008 Tore: Norge aksepterer doble statsborgerskap. Mange stater gjør det ikke, og noen tillater ikke engang at landets borgere skifter statsborgerskap. Da dukker jo dette problemet f.eks opp. Altså 'påtvunget' dobbelt statsborgerskap.Ikke til å forveksle med dansk/norsk:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørn Johannessen Skrevet Mai 2, 2008 Del Skrevet Mai 2, 2008 Siw (2950) - godt poeng! Da har det vel vært snakk om en form for 'nødpass' knyttet til denne enkeltreisen. Dette styrker samtidig oppfatningen av at dette har vært en tur av privat karakter - men med de korte oppholdene hvert sted, ingen typisk ferietur. Ragnvald Jørgensen arbeidet innen befraktningsbransjen. Vi må vel da tro at han har hatt sin virksomhet i Norge, ellers ville han selvsagt allerede hatt et gyldig pass (enten norsk eller dansk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Siw Sværholdt Skrevet Mai 2, 2008 Del Skrevet Mai 2, 2008 Oddbjørn: Passet var utstedt 29. juni, og han reiste inn i Danmark 6. juli, så enten er det som du sier et nødpass fordi han hadde dårlig tid, eller at passet hans var 'gått ut på dato'Samtidig er jeg litt usikker på hvordan passreglene var i etterkrigstiden. Måtte kanskje alle ha nytt pass? Mulig noen har kunnskap omkring dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Siw Sværholdt Skrevet Mai 2, 2008 Del Skrevet Mai 2, 2008 Rettelse til 2953 siste linje, ikke _litt_ usikker, men veldig usikker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet Mai 3, 2008 Del Skrevet Mai 3, 2008 Er det noen som har planer om å kontakte media i forbindelse med de nye funnene som er beskrevet i Bergensposten og i Genealogen? Media Norges avishus Adresseavisen, Aftenposten, Bergens Tidende, Fædrelandsvennen og Stavanger Aftenblad, er vel alle aktuelle i en Køhler-sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet Mai 3, 2008 Del Skrevet Mai 3, 2008 Oddbjørn, her http://da2.uib.no/koehler/skiftet.htm'13. Registreringsforretning på Strai, Oddernes, 18/6 1946:Avskrift av registreringsprotokollen for lensmannen i OddernesÅr 1946 den 18. juni ble det etter forlangende av Kristiansands Skifterett holdt registrering på Strai i Oddernes i boet etter Hugo Ragnvald Köhler som døde 6/5 1945 og gjenlevende ektefelle Anna Louvise Hansine Köhler. 'Hugo Ragnvald Köhler bør kanskje rettes til Hugo Alexander Köhler.Mvh Arnfrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørn Johannessen Skrevet Mai 3, 2008 Del Skrevet Mai 3, 2008 Selvsagt! Jeg håper noen i DA kan sørge for å rette tyrkleifen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet Mai 3, 2008 Del Skrevet Mai 3, 2008 sender du en mail til Annette om det selv?:-; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørn Johannessen Skrevet Mai 3, 2008 Del Skrevet Mai 3, 2008 Det skal jeg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kristian Fjeldsgård Skrevet Mai 4, 2008 Del Skrevet Mai 4, 2008 2953-54Siw og OddbjørnPasskravet mellom nordiske land ble vel ikke opphevet før utpå 1950-tallet i forbindelse med Nordisk Raad etc.Nå rauser det på med innlegg slik at henvisninger, sjekk og henvisninger ofte blir vanskelig men:Jeg antar at alle som skulle reise til utlandet de første årene etter 7. mai 1945 måtte anskaffe seg nytt pass. De som måtte ha pass utstedt av de tyske myndigheter før denne tid antar jeg ikke ville ha fått hverken utreise eller innreise til hvilket som helst land. Norske pass før 9 april 1940 antar jeg måtte utstedes på nytt pga 'misbruk' under krigen, dvs diverse deler av motstandsbevegelsen.Far min hadde så vidt jeg vet minst to pass. Hvor mange grenseboerbevis han hadde da han rømte til Sverige vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kristian Fjeldsgård Skrevet Mai 4, 2008 Del Skrevet Mai 4, 2008 Glemte å nevne at alle papirer selvfølgelig var falske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mogens Pagh Skrevet Mai 6, 2008 Del Skrevet Mai 6, 2008 Med henvisning til tema 29354, indlæg 183 af 6-5-05:Jan Frode Johansen.Med dette indlæg missede du absolut allersidste chance for at genvinde respekten.Synd, synd, synd.V.h. Mogens Pagh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørn Johannessen Skrevet Mai 6, 2008 Del Skrevet Mai 6, 2008 Jeg henvender meg til deg i din egen tråd, Jan Frode, selv om jeg ser at du svarer Mogens Pagh i en annen. Uansett hvordan du mener du er blitt behandlet her, hadde jeg forventet at du ville ha forsøkt å formulere noen realkommentarer til all den nye informasjonen Rigmor har formidlet både i Genealogen og i den kronologiske oversikten her i Digitalarkivet. Det holder ikke å skryte av bra arbeid - og så bare gjenta det du har sagt i to år.Jeg er på ingen måte ute etter å 'ta' deg, men jeg synes det er både skuffende og trist at du melder deg ut når det grangivelig foreligger en hel bråte med nye opplysninger.---------------Det kan vel ellers nå være på sin plass å minne deg på hva du proklamerte for ikke så lenge siden:'Jeg velger å holde tilbake info slik som også andre har gjort mot meg.Jeg informerer når det kommer på trykk i Landets aviser og kanskje TV 2 og NRK' (innlegg 2741). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Jeg har meddelt at jeg er ferdig med Køhlerdebatten av respekt og hensyn til meg selv og ikke minst min familie.Jeg har derfor ingenting mer å si om denne saken i dette fora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Frank Pagh Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Oddbjørn 2963:'skuffende og trist' - ja, - men det er jo meget meneskeligt at vælge den nemmeste løsning, så man slipper for at forholde sig til forskellen mellem drøm og virkelig og de mange spørgsmål, som måtte komme.Berit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Helge Seglsten Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Målet for tråden bør vel være å tette hullene i livshistorien til Köhler, og da er det ingen ulempe at minst mulig ressurser brukes på å forholde seg til eventyr og åpenbare usannheter - selv om tråden også mister et element av surrealisme og hissighet som nok har vært med på å holde interessen for debatten oppe. Men altså, det er vel strengt tatt bedre med 30 innlegg med en viss framdrift enn 3000 innlegg hvorav 30 faktisk fører saken framover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rigmor Waler Iversen Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Jeg regner med at de som har hatt interesse av det, nå har fått lest både Genealogen og kronologien om Køhler. Jeg registrerer at Jan Frode i debatt 29354, mener at det fortsatt står åpent vedrørende et identitetsskifte Orth/Køhler, og at han enda ikke kan avskrive det.Jeg vet ikke om noen andre av de som har lest det jeg har skrevet, sitter med det samme inntrykket? Personlig mener jeg at det ikke finnes rom for noe identitetsskifte hverken i 1881 eller 1891. Det stemmer ganske enkelt ikke med det Køhler skriver i almanakken.Likeledes gjentar Køhler flere ganger at døtrene fra første ekteskap er hans egne både i separasjonspapirene, skilsmissepapirene og i en rapport til Politimesteren i Bergen 15. mars 1897. (Dette var mest sannsynlig før han ble kjent med sin siste kone Anna Lovise Hansine.) Hans andre kone Anna Camilla Albine nevner også at Køhler har vært gift før, og hans arbeidskamerat nevner også at døtrene er hans. Ved skifte etter hans første kone Clara Josefine 17.juli 1894 hersker det vel heller ingen tvil om at de to døtrene Alexandra Flora og Eleonore Fanny er Køhlers døtre, hvor han forhøyet døtrenes arvelodd til 60 kr., da han måtte utsette betalingen tilde fordi han ikke hadde råd. (Det var et ganske beskjedent bo.) Det blir også slått fast ved skifte etter Køhler at Ragnvald Jørgensen var hans barnebarn.Køhler er ikke på noe tidspunkt oppført med en masse penger, som skulle tilsi at han lånte bort 2 millioner til en konsul i Kristiansand. Tvert om viser det seg at Køhler gang på gang nevnes i forbindelse med brann i trykkeriet og konkurser, og i stedet er skyldig mange penger. Han gjorde heller ikke opp med Anna Camilla Albine, men pantsatte deres felles eiendeler. Anna Camilla forteller også at det var hun som hadde medbrakt det meste til fellesboet, da det Køhler hadde før deres ekteskap var beskjedent.Det var aldri Køhler som eide en villa med 10 rom slik Jan Frode har hevdet, men hans svigersønn Joachim Clausen som i 1928-1929 investerte i eiendommen 19, bnr. 27. Køhlers inntekt i det samme tidsrommet var forholdsvis beskjeden.Ting jeg gjerne håper å få mer klarhet i er: 1) Postkortet fra W. Franz Müller i Leipzig. 2) Fabrikør og Stentrykker Carl Gottlieb August Køhler f. 10.mai 1815, Merseburg, og hans sønn litograf, Ludvig Theodor Køhler, (f. 1846, Malmø) som hadde sitt bosted rett ved A.H. Køhler. 3) Faktor Reinhold Gotthard Aagaard var både verge for Køhlers døtre når Clara Josefine Levin døde og han var forlover når Køhler inngikk sitt andre ekteskap med Anna Camilla Albine. Reinhold Gotthard Aagaards mor Marie Louise Otto, f. 24.november 1818, kom også fra Merseburg! Var noen av disse i familie med Alexander Hugo Køhler? – Er det bare tilfeldigheter? Jeg skulle også gjerne visst hva initialene til kartografen A.H. Koehler står for. Foruten at han var kartograf, var han også Premierløytnant i det Kongl. Sachs. Ingeniørkorps.Jo da, det er fortsatt noen spørsmål jeg sitter med, og som jeg håper kan la seg løse, men at Køhler var Køhler hele veien, har jeg ikke tvilt på et sekund. Jan Frode snakket om noen kommende sensasjoner i diverse media vedrørende Køhler, så da gjelder det å følge med.Mvh og *Smil* fra Rigmor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne Langås Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Et kart av kartograf A.H. Köhler fra 1847: [url="http://protocat.nla.gov.au/Record/2668649>http://protocat.nla.gov.au/Record/2668649 Han er da 'Oberleutnant im Köngl. Sächs. Ingen. Corps'.Et fra 1851 av samme mann: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rigmor Waler Iversen Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Hei Arne :o)Jeg har funnet flere kart, men alle steder står det bare A.H.Koehler og 'Oberleutnant im Köngl. Sächs. Ingen. Corps'. Kartograf A.H. Koehler befant seg vel også i Leipzig, som W. Franz Müller gjorde.En tenker jo da på almanakken, og på uttalelsene til Køhlers 3.kone i 1945 til avisene, hvor hun sa at Køhler var kartograf i den østerrikske generalstab.Hadde Køhler noe kjennskap til denne kartografen? Er kartograf A.H.Koehler i Kongelige Sachsiske Ingeniørkorps, blitt til at Køhler var kartograf i den østerrikske generalstab?Så er det disse andre personene fra Merseburg. Carl Gottlieb August Køhler f. 10.mai 1815 og moren til Reinhold Gotthard Aagaard, Marie Louise Otto, f. 24.november 1818.Dette skulle det vært morsomt å finne ut av :-)*Smil* fra Rigmor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Dag Søpler Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Det kan ikke være så at kartograf Køhler er far (evt bestefar) til litograf Køhler?Bare en tanke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rigmor Waler Iversen Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Jeg har liten tro på at kartograf A.H. Koehler var far til Køhler. Moren var jo ugift og het Friedericke Køhler.Bestefar? ...Tja... Køhler vokste opp hos sin bestemor, ifølge en arbeidskamerat av Køhler.En onkel? ... Den samme arbeidskameraten fortalte at Køhler også hadde fortalt om sin soldattid. Verneplikten den gang var tre år i Tyskland, men at bedrestilte kunne avtjene den på 1 år mot å holde hest selv og betale en viss sum. Køhler hadde fortalt at han hadde avtjent verneplikten på den siste måte.Kan denne (onkelen? - bestefaren?) kartografen A.H.Koehler som også hadde tilknytning til det militære, ha ordnet det slik at Køhler fikk avtjent militærtjenesten på 1 år?Køhler nevner en onkel i sine papirer som en dag hadde kommet på besøk hjem til bestemoren. Denne onkelen hadde betalt ham 5 riksmark for å løpe rundt en tjenerbolig når det var mørkt, og hvor det ikke var lov å ferdes.Mvh og *Smil* fra Rigmor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Oddbjørn Johannessen Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Kartograf A. H. Koehler er selvsagt interessant, og det hadde vært artig om det var mulig å finne ut mer om ham. Ikke mindre interessante er den Köhler-familien i Malmö som du omtaler i innlegg 2967, Rigmor. Både navnet, naboskapet, yrkesslektskapet og koblingen til Merseburg indikerer at det her også kan være en potensiell genealogisk forbindelse. Jeg ser heller ikke bort fra at Reinhold Aagaards kone kan ha vært en slektning av AHK.Vi kan da se for oss som en mulighet at flere i A.H. Køhlers egen slekt har vært aktive innenfor litograf-faget, og at det også kan ha vært ha vært familiære grunner til at AHK valgte nettopp den reiseruta han valgte. Dersom vi spekulerer litt videre, kan vi jo så tenke oss at på et eller annet tidspunkt i løpet av det første ekteskapet (eller kanskje aller helst i løpet av det andre) har det 'klabbet' seg litt for den godeste AHK - og han har så funnet det for godt å stikke av til Norge i et forsøk på å legge fortida bak seg. Etter noen år - og enda mer 'klabb' her - kan så tanken om å skifte identitet ha virket innbydende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rigmor Waler Iversen Skrevet Mai 7, 2008 Del Skrevet Mai 7, 2008 Ja, jeg har en følelse av at det ikke bare er tilfeldigheter.Kartografen A.H. Koehler er veldig interessant.Litograf Ludvig Theodor Køhler bor i Blomman III, St. Petri og litograf Alexander Hugo Køhler bor i Rosen V, St. Petri i Malmø.To blad Køhler, som begge er litografer og som bor i den samme forsamling ca 100 meter fra hverandre samtidig. og Ludvig Theodors far Carl Gottlieb August er fra Merseburg.Faktor Reinhold Gotthard Aagaard som både var verge og forlover, er jo også veldig interessant. En kan kanskje gå ut ifra at en som velges til verge for døtrene, har et slags forhold til de eller til faren.Da tenker jeg igjen på Aagaards mor Marie Louise Otto, som også er fra Merseburg.Det er også til Merseburg Køhler henvender seg vedrørende søknaden om statsborgerskap i 1914.Mvh og *Smil* fra Rigmor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rigmor Waler Iversen Skrevet Mai 8, 2008 Del Skrevet Mai 8, 2008 Flere tilfeldigheter?Køhlers datter fra ekteskapet med Anna Camilla Albine f. Nielsen, Victoria Camilla Alexandra Køhler f. 31.mars 1896 Viby, registreres som innflyttet til Holsteingade 31, (Mejeriet) Østerbro, København 18.juli 1912. Er det bare tilfeldig at Victoria Camilla Alexandra i 1912 flytter til nabogården hvor personene nevnt under bodde på samme tid?FT 1916 København, Rørholmsgade 12, København, 1. Sal Carl Emil Køhler f. 18.november 1864 København (Fabrikant-chemisk fabrikk, Karl & Køhler, Rørholmsgade?) Død 9.september 1919 København.Gift med Emma Køhler f. Levin f. 19.september 1863 Køge, Danmark. Nevnes som enke 9.september 1919 etter Carl Emil Køhler. – 1.mai 1911 Holsteingade 29 A. (Hun er muligens datter av enken Hanne Levin 49 år, f. Kjøge, Syerske, som i FT 1885, bor i Borgergade 48 sammen med datteren Emma Levin 23 år, f. København, Kassererske og sønnen Vullf Con. Levin, f. København, Snekker)Barn: Ellen Rigmor Køhler (datter) f. 15.august 1890 København. Meldt bopel 1.mai 1905 Rørholmsgade 12. St. – 1.november 1909 Holsteingade 2. Stuen – 1.mai 1911 Holsteingade 29 A. Udfærdiget 14/6-1912(?)Carl Emil Køhlers familie har vel vært nevnt tidligere i debatten, men jeg legger ved en oversikt.Fra København Stadsarkiv, Politiets Mandtalslister, Film nr. 40 065, St. Kongensgade 20, 1/5 1894 :Skreddermester Køhler, August Andreas f. 13.mars 1832, Svendborg – Dpt. 24.juni 1832 Sct. Nikolai, Svendborg. 1822-1835 , Oppslag 23. (Sønn av Toldbetjent Johan Lyder Køhler og Jytte Levin.(1808-1836) De hadde også barna Jacobine Andresine Ingeborg Køhler f. 4.mars 1831 – dpt. 12.mai 1831 Vor Frue, Svendborg. – Frederikke Elisabeth Køhler f.22.juni 1833, dpt. 27.oktober 1833 Sct. Nikolai, Svendborg, Svendborg 1822-1835, oppslag 61, (gift 5.mai 1861 på Fredriksberg med skomagersvend Hans Peter Poulsen [Fredriksberg 1857-1864, oppslag 177]. Broren Andreas August var forlover.) og Caroline Amalie Køhler f. 13.juni 1835 dpt. 26.juni 1835 Sct. Nikolai, Svendborg)August Andreas Køhler ble gift 22.februar 1867 St. Pauls, København1858-1879, Oppslag 137. (Han 34 – Hun 22) med Emilie Flora Fredriksen f. Ca 1845.De fikk barna: 1)Carl Emil f. 17.november 1864 Knudsgade 40, Sokkelund, København – Dpt. 9.juli 1865 Helligånd, Sokkelund, København, d. 9.september 1919. (Helligånd 1861-1868, oppslag 114) 2) Georg August Wilhelm Køhler f. 27.april 1867 Borgergade 18 St. Paul, København – Dpt. 23. juni 1867 St. Paul, København. (St Pauls 1858-1867, oppslag 223) 3) Helga Hermandine Emilie Augusta f. 27.oktober 1868 Gothersgade 18 St. Paul, København – Dpt. 24.januar 1869 St. Paul København. (St. Pauls 1867-1876, oppslag 255) 4)Rudolf Wilhelm f. 25.august 1870 Gothersgade 18 St. Paul, København – Dpt. 13.november 1870. ( St. Paul Oppslag 75.) 5)Virginia Antoinette f. 1.februar 1874 København 6)Rosa Andrea Dagmar f. 21. august 1876 7)Alexandra Flora f. 26.oktober 1877 Grønnegade 8, Sokkelund, København – Dpt. 12.mai 1878 Helligånd, Sokkelund, København, d. 8.mai 1934 Fåborg 8)Thyra Theresia f. 13.juni 1880 9)Knud Johan f. 1.mai 1881 – Dpt. 31.juli 1881 Helligånd, Sokkelund, København.*Andreas August Køhler, var enkemann, da han giftet seg med Emilie Flora f. Frederiksen. Han ble gift 1.g.30 oktober 1859 (København, Sokkelund, Frederiksberg 1857-1864 oppslag 99) på Frederiksberg med Georgine Amalia Schrøder f. 18.februar 1836 Neverød, Karlebo, Lynge-Kronborg, d. 14.sept. 1863 Himmelskaft 40, Helligånd, Sokkelund, København.Andreas August Køhler og Georgine Amalia Schrøder fikk datteren Lydia Martina Køhler f. 1861. Knudsgade 40, Sokkelund, København.(Andreas Augusts mor Jytte Levin døde 9.juni 1836 St. Nikolai, Sunds, Svendborg; Danmark. Hans far Skipper Johan Köhler bor i FT 1840 i Gieritsgade 113 og er gift med Caroline Juul 38. Barn oppført: Jacobine Köhler 9 år, Andreas Köhler 8 år, Frederikke Köhler 7 år, Jytte Køhler 4 år og Carl Köhler 2 år, samt en ugift tjenestepike Frederikke olsen 30 år).FT 1916 Fåborg, Klostergade 4 (Oppslag 330) Alexandra Flora Køhler (nevnt over)f. 26.oktober 1877, Fødested: København, - Fødselsdag: 26 oktober 1977 -Forældre: Afd. Skræddermester Andreas Aug. Køhler og efterlev. hustru Emilie Flora Frederiksen, St. Hans hospital - Tidligere og nuværende trossamfund: Folkekirken, - Stand mht. ægteskab: Ugift . Kilde: Statsarkivet i København.Alexandra Flora døde 8.mai 1934 Fåborg, Danmark. Gift borgerlig 28.februar 1908 København med Ivan Levin (Slaktermester i Fåborg) f. 4.juli 1880 i Faaborg d. 21.juli 1944 i Trelleborg, Sverige. Sønn av Slagter Ludvig Levin og hustru Adele Philip, Fåborg - Trossamfund: Det mosaisktrossamfund - Stand mht. ægteskab: Ungkarl - I hvilken tro børnene skulle opdrages: Den mosaiske tro -Forlovere: Bogholder Jan Crilles Jansen, Købmagergade 11 og fabrikant Carl Emil Køhler, Rørholmsgade 12. (Ivan Levin ble gift 2. gang 1.mars 1939 i Berlin, Tyskland med Rosa Sara Basch Salumon f. 5.april 1885 i Berlin). Det fortelles om familien at de hadde en forretning i Fåborg som solgte herretøy. De flytter senere til København hvor de hadde forretning, men denne gikk ikke så godt hvoretter de solgte og reiste til Australia. Datteren skulle nå bo i California. Barn: 1.) Kamma Levin f. 13.desember 1905 2.) Erik Ivan f. 7.februar 1910 3.) Jonny Levin f. 30.desember 1913 Østerbrogade 101, Fåborg – Dpt. 10.april 1927(!) Fåborg krk. Fåborg, Sallinge, Svendborg. 4.) Aage Hermand Levin f. 15.februar 1914, Fåborg - Dpt. 15.april 1928 (!) Gift 31.oktober 1937 Rudkøping, Danmark med Gerda Balle Jensen født 27.august 1913, Fåborg. De hadde sønnen Mitzi Levin født 28.mai 1940, Dpt. Fåborg, 4.august 1940, Fåborg.Det blir jo mye Køhler og Levin å holde styr på, men jeg syns det er veldig mange underlige ting. Jammen var det ikke en Ellen R i g m o r Køhler her også :-))Kanskje noen andre finner ut mer enn meg?Mvh og *Smil* fra Rigmor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Dag Søpler Skrevet Mai 8, 2008 Del Skrevet Mai 8, 2008 Og 'vår' A.H. Køhler første kone het også Levin.Tilfeldig? Neppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts