Gå til innhold
Arkivverket

[#42015] Køhler-saken

Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Om jeg hadde evnet å fremskaffe et dokument på identitetskifte så ville jo det værtfra en kilde som ikke var offentlig.Dermed kunne papiret være en forfalskning.Skal man gå ut ifra et identitetskifte er Gotha Hof Kalender Justus Perses eneneste dokument, og det har jo dere forkastet.Det ser derimot ut for at det uansett blir DNA som avgjør saken.Dersom en gravåpning finner sted i Kristiansand og det foretas en prøve av mor til Johann Orth, og bruker mitrocondiellt Dna , vil hun være Køhlers mor 100% ved en match.Dette DNa følger mor til barna, dog ikke videre fra den mannlige linje til barnebarna av mor til Johann orth.Blir det en matcthende mitrocondiella test , ja da er hun mor til Hugo Køhler, og da var ikke vår Hugo den samme Hugo Køhler som var født i Eilenburg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synnøve Knarvik

Spørsmål av ren nysgjerrighet: Hva antar man har skjedd med den opprinnelige Alexander Hugo Køhler da Johan Orth overtok hans navn og samfunnsrolle?? Ble han sendt til sør-amerika for å drukne i det forliset Orth omkom i???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Det sies at var syk av tæring, reiste til Egyptens land for sin helbreds skyld, og døde der (se bl.a. kronologien i innlegg 813). Hvordan er det mulig at hans hustru og den 'falske' Køhler har fått rede på dette dødsfallet? Det har vel neppe kommet noe brev til fru Køhler i Odense med beskjed om at hennes mann, litografen, var død i Egypt... mens litograf Køhler selv var i full virksomhet på et trykkeri i samme by...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Et lite spørsmål: Hvis det var så at Hugo Køhler (litografen) var døende av tæring, var vel dette også kjent i hans omgangskrets (f.eks der han jobbet).Ville det ikke være pussig at han plutselig dukket opp på jobb frisk som en fisk? Noen burde vel begynne å stusse.Ikke vet jeg, men det er veldig mye her som ikke henger særlig godt på greip.Hvordan kunne forresten Orth (hvis det var han) være sikker på at Køhler ikke ville avsløre ham?Var Køhler så syk at han kunne dø når som helst (isåfall- hvordan kom vel neppe til Egypt i det hele tatt)? Eller ble den 'ekte' Køhler 'dumpet' i nærmeste innsjø,for å ikke kunne avsløre noe som helst?Tilslutt: Hvis det var så at Orth trengte en ny identitet, ville det uansett være mye enklere å lage seg en egen istedet for å 'kjøpe' en av en totalt ukjent fyr som han møtte å ei kneipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Ettersom debatten har livnet til igjen er det litt fristende å pirke borti den att litt. Jeg har en teori: På den tiden Hugo Køhler satt i godstolen sin i Kristiansand og skrev dikt om Teddy-sigarettene så var han Hugo Køhler i egen høye person og ingen annen, tror det er omtalt for rundt ca. 1000 innlegg siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Hva mener hr Johansen må til for at en gravåpning i Kr.sand og i Wien skal tillates? Det må vel litt mer til enn en påstand om et usikkert ID-skifte i Hamburg? Norske myndigheter gir nok neppe tillatelse sånn helt uten videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Siden han har sagt her i forumet at Habsburgerne kommer til Norge til våren for en DNA test må vel dette være avklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per olsen

Galskapen har tydligvis ingen ende.Undrer meg bare på hva som skjer den dagen hr Johansen får negativ tilbakemelding på DNA-testen.Det må bli tiårets nedtur med den fallhøyden du har klart å stable opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Her er folk som bevisleg brukar falsk identitet i denne debatten, og truleg opererer med fleire namn. Eg synest kanskje vedkomande skulle vera så vaksen at han står fram og vedkjenner seg mistaket. Akkurat i denne debatten synest eg det er ekstra ille å operera med feil namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Vi har tidligere eksempler på folk som har vært særs ivrige her i debatten og senere brukt fiktiv identitet.Det er for tynt å unskylde seg med at 'alle burde kunne se at det var meg' .Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jan Oldervoll: Siden dere veit hvem det er, hvorfor fjerner dere ikke innleggene? Eller er det en særskilt grunn til at du lager en gjettelek for oss uinnvidde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg må si meg enig med Jan Oldervoll 2142. Enhver bør kunne klare å skrive inlegg under riktig identitet.Det jeg derimot ikke forstår, er hvorfor innlegg 95 fra Gard Sur Balla, Dyrehaven, i Kristiansand har fått lov til å bli stående. Han skriver: `Så mange besservissere som en finner her, skal en lete lenge etter. Ikke alle bryr seg om nedstøvete sjalukråker med lik på hjernen. Jan Frode stå på´.Jeg finner ingen Gard Sur Balla hverken i telefonkatalogen eller i ligningsprotokollene. Jeg syns at alle innlegg under falsk flagg bør fjernes, enten de er med eller mot hva JFJ holder på med i denne saken.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Per Helge, i (2142) skriver Oldervoll: 'Her er folk som bevisleg brukar falsk identitet i denne debatten, og truleg opererer med fleire namn.' Hvem flere er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.