Gå til innhold
Arkivverket

[#42015] Køhler-saken

Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Søpler

Hvis det var så at den 'egentlige' A.H.Køhler reiste til faraoenes land i 1891,bør han vel finnes der?Det kan jo være noe å undersøke,men det betyr vel da at han reiste dit med et annet navn? Hvem var det han kjøpte identiteten til? Orth? Eller har vi flere kandidater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Arnfrid: Grunnen til at man stadig bruker Hugo og ikke Alexander Hugo bunner vel i at han brukte dette navn for det meste. I Dødsannonsen står Hugo Køhler.Brevkortet fra Mü¨ller i Leipzig bruker bare Hugo.Og på gravstenen står også bare Hugo Køhler.Dag: Jeg må innrømme at jeg har ingen erfaring med Egyptiske kilder og vet heller ikke hvor jeg isåfall skal henvende meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jan Frode, er du i innlegg 2186 inne på ditt egentlige fagområde (med toårig bibelskole) når du skriver: 'Den som har stor nok tro vil lykkes' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Til 2203. Jeg vil tro at Egypt har en ambasade eller et konsulat i omegnen, så kanskje en henvendelse dit kan være til hjelp? De kan sikkert fortelle om hvor du kan henvende deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg tror Egypt var under britisk styre på denne tiden, og at britene også holdt ekstra godt øye med det tidsskriftet som tidligere har vært trukket i forbindelse med at Johann Orth skulle være observert i Egypt. Jeg vil tro dette har blitt dratt fram (et eller annet sted tidligere i denne tråden, husker ikke helt når) fordi det skulle tjene som indisium på at Køhler og Orth må ha vært like. Uansett, britenes styring av Egypt finnes det vel dokumenter om på http://www.nationalarchives.gov.uk, og ellers er kanskje biblioteket i Alexandra et sted å begynne. Jeg har tidligere mailet dit for å få vite mer om dette italiensk-arabiske tidsskriftet, men uten å få noen respons derfra. Bortkastet arbeid er det dessuten uansett, så lenge dette narrespillet kommer til å pågå til det foreligger dna-resultater - minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Petter Nielsen

Ja, Jan Frode Johansen; du er og blir en skøyer! Du skriver (2179): 'Jeg tror nok du skal moderere deg litt før vi har alle fakta på bordet før du kommer med en slik påstand'.Det er jo du selv som skriver (2177) at boken skal inneholde unike gjengivelser, som vil bli 'i en helt annen form' enn det de andre bøkene vil fokusere på. Jeg regner da med, at du skal fokusere på at Køhler var identisk med Orth! Eller har du kommet på andre tanker?De fakta man trenger i denne saken har kommet på bordet for flere måneder siden. Det er derfor vi kan slå fast, at Køhler ikke var identisk med Orth! Du har forøvrig ikke svart meg på hvordan en person med avlang hodeform, på kort tid kan få en relativt rund hodeform. Det ville vært svært interessant med en forklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Godt at det kan finnes skøyere av og til.Jeg må gjenta meg som så mange,mange ganger før: Jeg sier IKKE at Køhler=Orth !Det jeg sier er at jeg prøver å finne ut OM han var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

OM de to hadde vært samme person, hadde det vært en sensasjon av dimensjoner.De har jo ikke engang det minste snev av likhet.Det er greit å være sta,men det får da være grenser - selv for gladlakser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Du skriver at du forsøker å finne ut om Køhler=Orth.Med andre ord så har du nå i ørten debatter i snart 2 år holdt på; 1. debatt startet 14.2.2006 (226 innlegg), ny debatt 15.4.2006 (338 innlegg), så 29.4.2006 (67 innlegg), 29.12.2006 (295 innlegg), 3.3.2007 (124 innlegg) så 3.1.2008 (2211 innlegg). I tillegg så er der startet 4 Køhler-tråder av andre med tilsammen 76 innlegg. Dette blir totalt 3337 innlegg.Nå skal jeg ikke påstå at alle innleggene har vært av en karakter som har ført debatten fremover, men noen debattanter har så absolutt bidratt til det postive i så måte.Spørsmålet mitt er; er du kommet noe lenger mht om Køhler= Orth. Det er du som har fremsatt hypotesen og er dermed den som til syvende og sist må finne ut om den lar seg verifisere. At debattantene kan bidra med research og innspill er greit nok, ellers hadde du vel ikke lagt frem hypotesen i DF. De fleste debattantene er imidlertid enige om at det er umulig at Køhler=Orth og det har vært ført mer enn tilstrekkelig med beviser for at slik er det. Køhler≠Orth.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Vi har kommet lengre i å finne ut mer om HUGO KØHLER men vi kommer ikke lengre mht. Køhler/Orth afferæren før DNA foreligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Men alt det nye som er kommet fram, gjelder jo A.H. Köhler ETTER 1890! Meiner du kanskje at man har funnet ut mer om Köhler nr. 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Sorry, jeg regna med bare det du sjøl har sagt er nye opplysninger. Det øvrige har du kalt gammelt nytt, så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Unnskyld, 'bergenstøsen' har vært ute og byet seg, og trenger en enkel forklaring på flg.: 'Velkommen til Alexander Hugo Køhler. Uansett om du er leder, medlem eller besøkende, håper vi at du trives i denne MSN-gruppen.' Hva er dette for noe, -er det enda en ny side......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Til (2221): Jeg synes innlegg (2220) var langt fra godt.Ser derimot på det som et av de mange innlegg fra *bedrevitende viktigperer*, som etter beste evne har forsøkt ødelegge Køhler-debattene med sjikane og søppelkasting.Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Eilef. Nå er det vel så at Jan Frode har opprettet opptil flere nettdebatter/hjemmesider osv. om Køhler/Orth-saken.Det var det jeg mente da jeg spurte om Jan Frode har oversikt over alle.Dessuten er det vel et spørsmål om det strengt talt er behov for flere.Værre var det ikke.'Bedrevitende viktigper',javel.Det er jeg isåfall ikke den eneste som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ja, jeg har oversikt.Jeg er av den typen som liker å arbeide med mange prosjekter samtidig.Når jegblir litt sliten, skifter jeg over til et annet prosjekt , og gradvis bygges alle prosjekter opp på denne måten.Det tar selvsagt tid,men er givende.Som dere vet er jeg intressert i både Etterforskning,Kriminalhistorie og Slektsgransking. Om det finnes mange Køhler sider på nettet så kan jo det bli litt forskjellige sider, noe som slett ikke er negativt.Det øker også muligheten til å finne disse sidene da det vil legges linker til de forskjellige ut på hver enkelt side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.